Gå til innhold

Ok med paracet av og til mot bekkensmerter om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke mye plaget med dette, men enkelte netter setter det i slike smerter i skambenet at jeg ikke får sove.

Denne uken har jeg tatt en paracet 3 kvelder....er dette ille synes dere? Bare en tablett for å lette slik at jeg sovner........får dårlig samvittighet, men blir gal av å ikke få sove....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ufarlig :) Er veldig obs på "medikament bruk" selv, men har fått høre flere ganger fra lege, at dersom jeg har store smerter, så er det helt ufarlig med paracet. Men husk, ikke ibux ;)

Skrevet

Har tatt jevnlig paralgin forte på kvelden gjennom store deler av svangerskapet pga bekkensmerter om natten, så paracet er trygt å ta. Gynekologen ved sykehuset som har gitt meg disse tablettene og da bør det jo være trygt. Hun sa ihvertfall at det ikke var farlig å ta 1 til 1,5 på kvelden. Store doser gjennom hele dagen gjør at babyen kan bli litt sløv og avhengig når han kommer ut. Jeg skal ikke ta tablettene siste uka før termin.

Skrevet

Min gyn anbefalte paracet mot kraftige kynnere (som jeg var veldig plaget med en periode), for å "slappe av" livmora.

Jeg er litt sånn pille-motstander, men gyn sa at så lenge jeg ikke tok mer enn 8 pr dag, så var det null problem... :)

Skrevet

Ringte føden når jeg hadde sterke bekkensmerter slik at jeg ikke klarte å røre meg! Da ble jeg anbefalt å ta paracetter så det er nok ingen problem!

Skrevet

Hva med oss som ikke tåler paracetamol? Kan vi ta ibux e.l.? Jeg tør ikke ta noen ting, for sikkerhets skyld...

Skrevet

Alle mine leger sier at paracet er trygt, tok det sist å har tatt det nå. Ibux må du IKKE ta!! heller ikke andre ting me ibuprofen i seg som: Naproxen, Napren...Ibux kan hindre graviditet før man blir gravid og kan i første trimester føre til abort og kan senere føre til fosterskader! så ikke ta ibux altså!

Graviditet og amming

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Ibux kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Fortell legen din om du planlegger å bli gravid eller om du har vanskeligheter med å bli det.

Som for andre legemidler som inneholder acetylsalisylsyre eller andre ikke-steroide antiinflammatoriske midler (NSAIDs), må du, dersom du er gravid, informere legen din før du bruker Ibux. Bruk ikke Ibux dersom du er kommet lenger enn 6. måned av graviditeten.

Skrevet

Æsj, det som er så kjipt.Det er utrolig upraktisk å ha allergi mot paracet....

Må rett og slett sørge for å holde meg frisk! :-)

Skrevet

Ja, for all del. Å ta en paracet innimellom skal være ufarlig. Det er ibux(ibuprofen) man skal passe seg for.

Jeg var plaget med stiv nakke som førte til hodepine. Jordmor sa at jeg bare måtte ta paracet. Det var bedre at jeg tok en paracet for å redusere smertene, fremfor å gå rundt i flere dager å ha vondt.

Selvfølgelig er det ikke bra med for mye, men mange er altfor skeptisk til paracet, også i det generelle. Ifølge medikamentkurs jeg har deltatt i, så skal det mye paracet til for at det blir farlig.

Selvsagt er det noe annet når man er gravid, men at du tar deg en paracet i ny og ned når du har vondt, det kan du gjøre med god samvittighet :)

Skrevet

Helt trygt i følge min lege og jordmor.

Har mått ta en paracet hver natt i nesten 7 mnd pga bekkenvondt - og ungen lever da enda inni magen merker jeg. men har vært bekymret osv, men de sier det er trygt. også sier de det er bedre at jeg får sove enn at jeg går rundt og er supersliten og ikke fungerer.

Skrevet

Det er sikkert ikke noe stort problem å spise litt paracet, men det kom noen nye forskningsresultater i september som gjør at jeg i hvertfall ikke vil spise paracet med mindre jeg absolutt må.

"Barn av mødre som har tatt paracetamol i svangerskapet har mer enn dobbelt risiko for å utvikle luftveisallergi sammenlignet med barn av mødre som ikke brukte paracetamol. Det går frem av en studie med overlege Egil Bakkeheim, Barneklinikken på Oslo universitetssykehus"

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3793185.ece

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2010/09/02/allergisk-rhinitt-etter-mo/index.xml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...