Gå til innhold

Dere som har Leiden .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk dere på blodfortynnende under svangerskapet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok klexane hele svangerskapet, og har den snilleste varianten. Men har en mor om har fått blodpropp i lungen og jeg har hatt spontanabort. Samt at mine er ivf barn.

Vanligvis behandles kun den varianten der man har dobbel arveanlegg, med mindre man har hatt blodpropp selv tidligere.

IVF legene og endel av gynekologene mente definitivt jeg skulle ha det, men andre leger var mer skeptiske til om jeg trengte behandlingen.

Så tror det er endel delte meninger om det. Men det kan jo ikke skade, og jeg vil heller ta en sprøyte jeg kanskje ikke trenger, enn å få blodpropp eller miste barnet pga infarkter i morkaka.

Skrevet

Jeg har heterozygot leiden mutasjon. Og nei, jeg gikk ikke på noen form for blodfortynnende under svangerskapet. Jeg fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde hatt blodpropp tidligere eller helt nær familie( mor, søsken) hadde hatt blodpropp, så trengte ikke jeg å bruke klexane og lignende.

Jeg er forresten slank og røyker ikke. Slike faktorer kan også virke inn på om du må ta blodfortynnende under svangerskapet.

Skrevet

Jeg har den mest alvorlige varianten, og det ble oppdaget etter blodpropp i morkaka. Den oppsto under en flytur, og førte til at jeg mista. Så nå bruker jeg blodfortynnende hver dag, og skal fortsette med det til en måned etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...