Lemonia Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Tapas trenger ikke bety særlig mye matlaging. Dette blir f.eks. god tapas, med mye forskjellig, og med minimalt med styr. - forskjellig spekemat og spanske spekepølser - gode oster - enkel salat av skivet tomat, skivet mozzarella, rødløk i ringer og en vinaigrette - grill paprika i ovnen til skinnet blir svart, legg i pose 5 min og dra så av skinnet. Mos fetaost med litt yoghurt naturell, olivenolje, salt, pepper og hakkede urter. Rens og skjær paprikakjøttet i litt tykke strimler, legg på en klatt av osteblandingen og rull sammen. - godt brød (f.eks. focaccia), aïoli, pesto o.l. - marinerte oliven - artiskokkhjerter
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Vet ikke om det går direkte under tapas, men jeg bruker mye lefser med forskjellig fyll. F.eks småbiter av grillkylling med en liten dæsj god dressing og kanskje en agurkbit rulles inn i lefse og skjæres i gode skiver med tannpirker gjennom. Favoritten er røkelaks med rømme og vårløk, men det er jo litt omdiskutert når det gjelder oss gravide :/ Det samme gjelder spekemat og eggerøre, som også er en vinner. Men alt du liker kan egentlig brukes som fyll. Sist jeg lagde ost og skinke med en agurkbit, grillkylling og potetsalat, chorizo med potetsalat (ikke til meg da). Sjampinjonger stekt i godt med olje med masse hvitløk og basilikum. Fylte oliven er veldig godt! Og smaker godt til det meste, synes jeg... Sammen med lyst, luftig brød og aioli (det kan få ferdig på butikken, men jeg synes det er aller best å lage selv. Søk på nett, der ligger mange gode oppskrifter) Ellers kan du lage knallgode kanariske poteter ved å koke opp vann med så mye havsalt at det ikke lenger løses, og koke småpoteter (med skall!) til de er møre. De vil få et saltlag utenpå skallet og spises hele med god chilisaus til (egentlig skal det lages en hvitløks/chili saus - mojosaus - men den har jeg ikke oppskriften på. Finnes sikkert på nett!) Mmm, nå ble jeg sulten selv her.. Lykke til med matlaging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå