Gå til innhold

sykt barn, syk selv + jobb. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hjemme med sykt barn, og i mellomtiden blitt syk selv! Omgangsyken + feber. Er ganske ny på jobb, og med det ringe jeg til legen for å få sykemelding for to dager. ( peler ikke være godt dagen etter oppkast og diare )

Så ringer jeg til sjefen og fortalte at jeg hadde blitt smittet, og at jeg ble sykemeldt to dager. MEN idag ringer hun å spør om hvor jeg blir av og om jeg IKKE kommer! Jeg forklarer at jeg sa i fra i går, og at hun sa ok. men det husket hun ikke, om sier etter på at omganssyken bare varer en dag, og at jeg burde være god nok til å komme på jobb i dag. Føler meg så dum! jeg hater å være borte fra jobb pga sykdom og slikt, men av og til så må man, og når i tillegg sjefen mener jeg burde klart å gå på jobb, får jeg enda dårligere samvittighet... Så burde jeg reise å leve sykemeldingen idag, men jeg gruer meg sånn. Hva i alle dager skal jeg si til henne når jeg kommer.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du reiser å leverer sykemeldingen så vil hun vel mene at om du er frisk nok til å reise er du frisk nok til å jobbe?

Man har rett til å sykemelde seg, sjefen kan synes hva hun vil så lenge du er sykemeldt av lege og har grunnlag for det.

Gjest Brooke Logan
Skrevet

Prøv å ta det med ro, hun sjefen din høres nå ikke helt god ut spør du meg. Glemte at du har sagt fra, og mener du skal komme på jobb selv om legen har skrevet ut sykemelding...veldig sært. Hva slags jobb er dette?

Uansett, ikke ta på vei, gi beskjed på en grei måte at du har vært syk, understrek at du har hatt feber og derfor blir man ganske dårlig, og dette har du fått sykemelding på.

Skrevet

Dessuten så er du jo smittsom etter omganssyken!?! I barnehagen får man ikke levere barna før 48 timer etter siste oppkast eller diare pga smitte..Du har sykemelding og det må sjefen bare godta. Skjønner at det er ubehagelig for deg. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...