Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Kjørte forbi skolen i dag og fant jenta mi i øsende regn uten lue, boblejakke hengende på albuene og ingen regnklær i øsende regn. Hun var våt opp til knærne og dyvåt i håret. Ble så sint. Sendte henne rett inn og ba henne kle seg skikkelig. Sto og ventet utolmodig på læreren og sa at de kunne ikke sende 1-klassinger ut slik og at de måtte passe bedre på. Han ble litt sur. Nå sitter jeg på jobb med dårlig samvittighet. Det er jo min oppgave at mitt barn på 6 år lærer å kle seg etter været. Det var vel i barnehagen de voksne tok den oppgaven. Men når det er sagt så kan jo utevakten sende de inn og be de kle på seg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Når de ansatte på skolen ser at en 1.klassing ikke har kledd seg etter været,burde de ha vett til å sørge for at barnet kler på seg. Du har jo gjort din jobb og sørget for at de riktige klærne er der. Jeg jobber med 1.klassinger selv,og de er fortsatt små...De fleste har nok blitt lært hjemmefra hva de skal ha på seg av klær,men veldig mange glemmer å ta på seg de mest selvfølgelige ting som jakke,regntøy eller støvler.Og da er det selvfølgelig vår jobb å minne dem på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå