Gå til innhold

Legen sendte ikke henvisningen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for snart to uker siden. Hadde først og fremst bedt om timen pga uregelmessig mens i et års tid etter en senabort. Burde vel ha vært hos legen før, men har allrid en grunn til å utsette en time hos legen.

Uka før hadde jeg tatt en test som var positiv og pga fjorårets opplevelse bestemte jeg meg for å gå til legen uansett.

Bortsett fra at legen som vanlig var over en time forsinket, så var ikke besøket så hyggelig akkurat. Han klarte t.o.m og spørro om jeg hadde medisinsk eller kirurgisk abort i fjor!! Jeg født i uke 15!! Kjente at jeg var passe sint da. Og i tillegg begynte han å fylle ut sv.skaps papirene og fortalte om hva man skulle gjøre videre.

Jeg var langt ifra der ennå, og følte at han gikk altfor fort fram. Han skrev på sv.skaps papirene at han skulle sende henvisning til ul. Og fortalte også dette muntlig.

En uke gikk og fikk ikke brev fra sykehuset. Så ringte sykehuset og de hadde ikke fått noe brev fra legen min. Ringte legekontoret som la inn beskjed til legen min som ikke var der den dagen. Dette var fredag sist uke.

Ringte sykehuset igjen i går og de hadde fremdeles ikke fått brev fra legen min!! Så ringte legekontoret igjen, som forstod mitt sinne. Hun skrev opp mitt tlf nr, så jeg regnet med at legen skulle ringe meg for å unnskylde forglemmelsen i det minste. Men neida, tlf min var tyst hele dagen den.

Ringte legekontoret igjen i dag og spurte om det samme og da stod det at han hadde sendt henvisningen i går.

Han har sikkert brukt unnskyldingen på at jeg har en unge med leppe-gane spalte igjen!! Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt at det ikke er noe problem eller noe jeg bekymrer meg over!!

At jeg nærmer med 38 og hadde senabort pga et veldig sykt barn for et år siden, vel det er tydelig ikke så viktig. Håper bare at han har bedt om å få den legen jeg ba han spørre om!!

Og dette er ikke første gang han har glemt å sende henvisninger. Går det ann å klage til pasient rettigheter ett eller annet??

Skulle gjerne byttet fastlege, men alternativene er ikke aktuelt. Og han er ganske flink sånn egentlig. Bare nå han gikk langt over streken.

Pga fjorårets opplevelse så vil vi ikke si noe til noen, så får ikke luftet ut frustrasjonen blandt venner og familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si dette til legen din istedet for her.

Skrevet

Skjønner godt at du må få blåst ut. Var selv i en situasjon både med legekontoret og et sykehus som ikke sendte det de skulle. Noe ordentlig herk!

Skrevet

Da ringer du direkte til sykehuset og ber om time til ul. Det måtte jeg gjøre etter at sykehuset rotet bort henvisningen min.

Var ikke noe problem.

Skrevet

Anonym 10.37, jeg er ikke typen til å rope høyest til noen som helst. Og ihvertfall ikke legen min når jeg er der. Føler meg "tryggere" via tlf, men han ringte som sagt ikke tilbake.

Anonym 10.52, siden han nå har fått fingren ut av et visst sted så kommer jeg bare til å vente på brevet. Har jeg ikke fått brev innen mandag så ringer jeg og hører med de.

Er i følge 28-uker syklus 9 uker nå, men siden mens har vært så uregelmessig så er det ikke godt å si. Har variert mellom 24 og 33 dager. Var alltid presis tidligere. Så er jo litt bekymret for dette også :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...