Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Eller blir ulla ødelagt da? Stor blåbærsaft-flekk på ullbody :/
Babyønske �� Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hvis alternativet er en body som ikke blir brukt ville jeg forsøkt. Men Oxy action er jo veldig sterkt, ville kanskje brukt noe som var litt mildere, f eks Blenda sensitive flekkfjerner. Evt prøvd å få tak i sitronsåpe/gallesåpe som er enda mer skånsomt, men effektivt.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Vi brukte vanish oxy action spray på ullbody, pga av gule bæsjeflekker. Det gikk bort, og tøyet har ikke blitt slitt. Fuktet det flekkete området, lot det funke med vanish en god stund, og vasket det på 40 grader etterpå. Dette var på Joha sine klær.
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Oksegallesåpe er veldig effektivt. Fås kjøpt på helsekost. Fjernet vanskelige tomatflekker på ullbodyer her i huset. Ble ikke det spor ødelagt. Det står jo på pakningen at det ikke skal brukes på ull så da ville nok ikke jeg gjort det. Fibrene blir jo ødelagt hvis du gjør det flere ganger.
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Støtter absolutt anbefalingen om gallesåpe! Kan brukes på alt og tar i bunn og grunn absolutt alle slags flekker.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, jeg får vel kanskje somle meg til å kjøpe inn denne berømte gallesåpa snart, for det er vel ikke så veldig smart m Oxi Action sånn i lengden ihvertfall (men kanskje bare denne gangen..
3småtroll♥ Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Så lenge du ikke har noe annet så ville jeg prøvd:) Jeg bruker vanish på ull her og det går helt fint! Flekkene blir borte og ulla er like fin;) Har brukt det både på ullundertøy og på strikket tøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå