Gå til innhold

VIKTIG: Facebook-profil til småbarn og bilder på nettet generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ikke å lese hele saken, men det står noe veldig viktig ganske langt ned: det finnes nettsteder hvor pervoer med fritidsproblemer sitter og krysskobler anonyme bilder med bilder fra f.eks. Facebook, og:

"Oslopuls har sett på et av disse nettstedene hvor brukere deler informasjon om jenter. Bildene viste mange jenter som klart er mindreårige. Her fant vi også helt uskyldige familiebilder, hvor brukerne etterlyste nakenbilder og informasjon om barna som var avbildet."

Dvs at selv om du legger ut et bilde av familien mens dere har juleverksted eller legger puslespill, fullt påkledd, KAN en syk jævel få hang-up på barnet ditt og klare å finne ut hvor dere bor vha slike nettverk. Du har INGEN garanti for hvordan bilder av ditt barn distribueres etter at du har lagt dem ut på nett.

http://oslopuls.aftenposten.no/film/article449970.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har etter hvert fått seg lukket profil, og da er ikke dette noe problem.

Skrevet

Hjelper fint lite med lukket profil hvis du har 800 "venner" som kan se bildene dine og kopiere dem som de vil.

Skrevet

Er glad jeg aldri har publisert bilder av sønnen min noen plass....

Ble selv misbrukt som barn, så jeg tar ingen sjanser. Selv om du har lukket profil så har du ingen garanti. Faktisk.

Skrevet

bla bla bla bla! Hva med alle barna det er avbildet på reklame på siden her da?

Skrevet

Hvem har sagt at man skal ha 800 venner? Jeg har kun 50, og jeg vet med 100% sikkerhet at de er ekte (altså ikke falske identiteter). Dessuten er det ordentlige venner, og ikke fjerne bekjente som jeg ikke stoler på. Det får da være grenser for paranoia.

Skrevet

For ikke å snakke om alle halvnakne barna her inne på "Våre album", som hvem som helst har adgang til.

Skrevet

Ja, de barna risikerer å bli misbrukt. Hva ville du frem til ?

Skrevet

synes det det er smakløst av foreldrene å eksponere barna sine på slike nettsamfunn som facebook!

Om vennene eller familien vil se bilde av barna så send det på en epost!

Skrevet

Hva var det du ville fram til? Jeg ville selvsagt påpeke at å legge bilder ut her inne på Dib er en betydelig større risiko enn å legge dem på Facebook, hvor risikoen kan minimaliseres til omtrent null.

Skrevet

Slapp aaav daaaa!!! Paranoid kalles det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...