Gå til innhold

Våkner hver natt i et hav av svette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste natt våkner jeg og er søkkvåt av svette. Må snu pute og dyne og skifte på senga hver dag. Dette begynner å bli fryktelig slitsomt, og jeg kan ikke engang ligge inntil mannen min om natten pga dette. Har vært hos lege og tatt prøver flere gang, uten resultat. Det er de siste årene at det har blitt så ille som dette. Jeg er ikke plaget med svetting ellers, og er heller en person som fryser lett. Har det kjølig på soverommet så det er ikke årsaken til at jeg svetter. Noen som har vært i samme situasjon som meg? Begynner å bli ganske fortvilende dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pute/dyne som puster? Dette kan hjelpe betraktelig, all luft som kommer til vil ventillere. Ellers kan jeg anbefalle å sove med pysj i bomull/naturfiber som kan hjelpe til med å trekke til seg fuktighet.

Skrevet

pappan min har det på akkurat samme måte og han svetter ekstremt mye i perioder der han er veldig stressa.er du ekstra stressa for tida?

Skrevet

Jeg har hatt det slik ofte, i perioder, og det begynte såpass tidlig at det nok ikke er overgangsalder. Lurer på om det er hormonelt nå, fordi jeg ammer. Men jeg tror det kanskje kan være en slags underbevisst stressreaksjon. Er det noe som bekymrer deg for tiden, litt mye å gjøre? Det er merkelig hvordan stress slår ut. Noen får vondt i nakke/skuldre, noen får hodepine, noen blir tett i nesa og noen svetter (kanskje). Stress gir ofte en eller annen fysisk reaksjon.

Skrevet

pappan min har det på akkurat samme måte og han svetter ekstremt mye i perioder der han er veldig stressa.er du ekstra stressa for tida?

Skrevet

er du ekstra stresset for tiden?

Skrevet

er du ekstra stresset for tiden?

Skrevet

Kanskje det henger sammen med stress som dere sier. Kan det gi utslag i nattesvette? Jeg har de to siste årene hatt et verv som har vært i perioder ekstremt stressende og som nær sagt har gitt meg magesår pga bekymringer... Siste jeg tenker på før jeg sovner og første jeg tenker på når jeg våkner.. Rart at kroppen kan gi utrykk for det på en sånn måte!

Skrevet

eg villegåt til legen å fått flere undersøkelser.

Nattesvette kan være tegn på forstyrrelser i stoffskiftet.

Nattesvette er også en bivirkning av mange prevangsjons middler. Blant annet p-sprøyte. Overgangs alder også. Noen kommer veldig tidlig i overgangsalder.

Enkelte kreft former er også forbundet med nattesvette.

Ta deg en tur til legen og bli ordentlig undersøkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...