Gå til innhold

Dere på 1,80 høy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva veier dere og hva mener dere er deres matchvekt?

Lurer for jeg er på slankekur og er litt usikker på hva jeg burde veie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 1,78 og veier 100 kg.. dette er alt for mye for meg, men etter 3 svangerskap så har det bare blitt slik.. jeg også lurer litt på hva jeg burde veie.. var å målte fettprosenten her noen år siden, og den var ikke så ille som de trodde den skulle være.. husker ikke hvor mye det var.. men jeg har alltid vært litt grov, også har jeg masse muskler..

men mitt ønske er å veie ca 75.. +/- der et sted.

ei venninne av meg er 1,83 og hun veier 80 kg. hun er perfekt.. :)

Skrevet

Son tenåring følte jeg meg best rundt 65-70 kilo. Men var aldri "der nede" lenge av gangen

Veier nå mellom 75 og 80, men trener en del og har fått to barn og er nå godt inn i 30-årene og er mer fornød enn aldri før..Jeg SER jeg med fordel kunne vært mindre over rumpa og overarmer. Og magen har "et heng" men det er mer pga overflødig hud enn fett. Og om jeg tar av mer, noe jeg har prøvd og gjøre på "riktig måte" så tar jeg av enda mer på pupper, i ansikt og ribbena ovenfor puppene stikker ut og kragebenet ser ut til og ville bryte gjennom huden....Er man pære, så er man pære.....

SÅ kjenner jeg ei som ser best ut når hun ligger rett over 80, rundt 85 kanskje. Hun har "litt ekstra", men all hennes skjønnet (hun er nydelig) frovsinner om kroppen blir "Perfekt".....Ansiktet blir nesten et annet, håret,- alt endres..Men jeg har også to på 180 som faktisk har ei matchvekt på litt over 60. De ser dvaske ut om de passerer særlig over 65. Alle disse tre er mellom 28 og 37 år.....Så fasongen, hvordan og hvor man mister vekt osv har MYE og si...

Nei, du får bare kutte ut slankeKUR begynn en sunn livsstil du kan leve med. Tren, men ikke tren mer enn at du kan følge trenignsopplegget resten av livet, og la livsstilen vise deg din matchvekt. Det vil ta en del legnre tid, men vekta du når vil være stbil, og du vil føle deg bedre underveis. Fokuser på det fysiske velvære en sun livsstil gir og kjenn hvordan kondis, styrek og immunforsvar blir bedre og bedre.Også lar du vekt og cm som krymper være en positiv bi-virkning.

Skrevet

Jeg er 1,80 m høy og 60 kg. Med fare for at Din Baby-politiet tar meg, så er jeg modellslank og har ofte fått spørsmål om jeg er modell opp igjennom årene. Har veid det samme alltid.

Har 3 barn og 4. på vei.

Skrevet

HI her. Jeg har fulgt grete roede og føler dette er noe jeg kan leve med.Spiller aktivt håndball og trener spinn et par ganger i uka. Veide 85 kg når jeg begynte og nå er jeg 81.Har 2 barn en liten på 3 mnd så er derfor jeg bare lurer litt på hva som er en ok machvekt. Før jeg fikk barn veide jeg 68 kg. Hadde igjen 10 kg fra forrige graviditet jeg aldri fikk av og har akseptert at jeg ikke kommer til å veie 68 kg mer men tenkte kanskje 78 er en fin vekt for meg og var bare nysgjerrig på hva dere andre på 1,80 tenker om sin egen vekt. Takk for svar konkluderer med at vi alle har forskjellig fasong og man må vel nesten bare se hva man føler seg vel med. Det viktigste for meg er at jeg er sunn og sprek så jeg kan leve leeeenge sammen med mine fantastiske barn:)

Skrevet

Er 1,78 høy og veier 65 kg, da er jeg normalt slank.

Skrevet

Jeg er 180 og veier 73 kilo nå etter fødsel. Jeg er også på slankekur, vil ned til 68, som jeg føler er passe. For noen år siden var jeg 62-64 og var da slank og følte meg fin, men for å holde meg slik må jeg passe veldig på kostholdet og trene masse, og det har jeg ingen ambisjoner om å gjøre lenger. Vil bare føle meg mer vel, og det gjør jeg rundt 68 kilo:)

Skrevet

Veier 71 kg og er 180 høy. Vil gjerne ned til 68 jeg også. Var der for noen år tilbake og er ikke lett å komme tilbake dit..

Skrevet

Jeg er bare 176 men jeg skriver nå her allikevel:) Trives best rundt 70 kg, jeg er middels bygd. Bør ikke veie mer enn høyde -105 med min kroppsbygning.

Har ei venninne som er 178, hun er kraftig bygd og kan veie 80 kg uten å være lubben så det er så individuelt.

De som har lett beinbygning kan gjerne veie høyde -110 uten å se for tynne ut, mens de som er litt kraftigere bygd ser gjerne skrapa ut da..

Et godt tips når det gjelder kroppsbygning er å se hvor breie håndledd du har:)

Skrevet

Du kan ikke finne ut hva du "bør" veie ved å spørre dibbere. Matchvekt varierer mye avhengig av kroppsbygning og muskelmasse. En med kraftig kroppsbygning vil se slank ut på 75 kilo mens en med sped kroppsbygning vil se lubben ut. Likevel gir BMI en veiledende vektantydning.

Skrevet

Det handler om hvor flesket henger :)

Jeg er 180 og veier 68 kg. Matchvekta er 65, alt over det legger seg på magen og jeg ser gravid ut.

Modellslank var jeg som 18-åring, og jobbet som modell i to år. Fikk beskjed om å slanke meg ned til 50 kg hvis jeg skulle til Italia. Valgte utdannelse rimelig kjapt etter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...