Gå til innhold

Noen som har erfaring med MA? Er litt forvirret nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt to sa, begge i uke 7. Har vært til 3 ul denne graviditeten og skulle nå vært i uke 9. På ul for to dager siden var embryoet bare 6+4 og det var ingen hjerteaktivitet. Gynekologen var derimot positiv og jeg skal måle hcg med to dagers mellomrom og ny ul til tirsdag.

Om jeg skulle vært så langt på vei som embryoet viste må jeg ha fått positiv test 3 dager etter befruktning og det er jo umulig... Har heller ikke hatt sex i denne perioden så det er som sagt umulig.

Har to barn fra før og dette var ikke planlagt så er igrunnen ganske rolig rundt det hele, men er ikke spesielt lysten på noen utskrapning da jeg reagerer veldig på narkose. Er det noen mulighet for at kroppen fikser dette selv? har ikke hatt noen blødninger siden uke 5 og alle symptomer inkl kvalme er der enda. Vil jo helst at det bare skal gå over og komme meg tilbake i normal gjenge igjen....

Beklager om dette innelgget støter noen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var gravid med dattera mi ble jeg satt tilbake 2 uker på UL noe som egentlig ikke skulle vært mulig.

hadde en MA for ett år siden da ble jeg også satt tilbake 2 uker. var da ca 8 uker. ingen hjerteaktivitet. til og med da var legen positiv til at dette kunne gå bra men det kunne også bety at det var en MA. måtte måle HCG osv. kroppen min fikset alt selv. trengte ingen utskrapning. jeg mistet alle symptomer for jeg tok UL.

så lenge du fremdeles kjenner symptomene like mye som tidligere er det fortsatt en mulighet for at alt er bra. =)

Skrevet

Har selv opplevd MA i uke 12, der fosteret var ca 9 uker gammelt - ingen hjerteaktivitet, men vet ikke om det er vanskelig å se i uke 6, og at det er derfor legen fremdeles er optimistisk.. Håper selvfølgelig det går bra for din del!! Men som sagt ovenfor så kan kroppen ordne opp selv, eller så kan du få piller og slippe narkose + utskraping..

Jeg hadde mine symptomer til og med etter fosteret var kommet ut, graviditetshormonene henger igjen en stund etter :/

Skrevet

Hadde MA. Da var fosteret kommet ca en uke kortere enn meg, jeg var 8 uker på vei. Ingen hjerteaktivitet. På meg ble det utskrapning, visste ikke at det fantes piller en gang. men synes det var greit, for ble liksom helt ferdig. Men skjønner jo du ikke vil hvis du reagerer på narkose! Jeg hadde symptomene helt til jeg våknet etter utskrapning.

Lykke til med alt, uansett hva utfallet blir!

Skrevet

Jeg fikk pillekur, fort og effektivt hos meg iallfall.

Krysser fingrene for at det går bra ! :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Da håper jeg at jeg evt får et valg slik at jeg kan unngå narkose. Får prøve å slappe av i helgen, skyver alle tankene bort- får vel nok av vanskelige tanker over helgen når jeg skal til neste sjekk. God helg og takk igjen for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...