Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Med mann eller samboer? Og hva krangler dere om? Hvor alvorlig er det? Og hvor lang tid tar det foer det gaar over? Vil bare hoere hva som er "normalt".. Foeler vi krangler for mye..smaa ting blir til store ting. For min del gaar ting over som regel i loepet av noen timer, men han kan derimot gaa aa surmule i noen dager
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 For ca et halvt år siden kranglet vi MYE! Hver dag, og ofte flere ganger, men bare små ting som gikk fort over hos begge. Nå krangler vi nesten aldri! Og det er heldigvis nesten aldri alvorlige eller store krangler. Føler vi har kommet oss over den verste søvnmangelperioden som følger små barn. Vi fikk tre tette barn noe jeg tror slet litt på oss tidligere. Ble for mye nytt på for liten tid... I tillegg til at min mann jobbet veldig mye en periode.
valkyrien Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Vi har vært sammen i 5 år, og har aldri kranglet. Er jo uenige om ting vi også, men vi klarer å ordne opp uten at det blir dårlig stemning.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Vi krangler vel aldri egentlig. Begge misliker å krangle, det er så ufruktbart. Vi tar selvsagt opp ting når noe plager, men da på en skikkelig måte. Klart vi kan snappe til hverandre når vi er trøtte og slitne snakke til hverandre med irritert tonefall og sende hverandre killer-blikk, men ikke krangle. Og i motsetning til det noen later til å tro om folk som ikke krangler, så er vi ikke likegyldige til hverandre, og vi har det overhode ikke kjedelig sammen. Vært sammen i 14 år nå.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 jeg og mannen krangler så og si aldri(akkurat nå for tiden er vel grunnen at vi ikke snakker sammen så mye pga han jobber mye og jeg holder på med mitt:) vi har aldri krangla mye egentlig.men min 3,5 årgamle sønn så "krangler" vi et par ganger i mnd. vi krangler generelt ikke mye i vår familie.har vel noe med at jeg har en veldig easy going og avslappa mann og heldigvis har vår sønn arva den egenskapen!hadde han vært som meg så...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Hvordan klarer dere aa aldri krangle? Hva er oppskriften? Tror mye grunnen til krangling her, er fordi vi nesten har kvelder sammen, enten er jeg paa jobb, eller han paa jobb paa kveldstid, i tillegg er vi begge slitne og troette etter lite soevn. Naa har jeg pms i tillegg, og det skal saa lite til foer jeg tenner paa alle plugger. Jeg kan overreagere paa ting, men det kan han ogsaa. Vi elsker hverandre masse, saa skjoenner ikke hvorfor vi skal krangle:(
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Vi har vært sammen i 2,5 år og har et barn sammen. Vi krangler omtrent aldri. Er ganske sikker på at vi har kranglet kun 2 ganger siden vi traff hverandre. Vi kan diskutere litt innimellom, men det er også svært sjeldent. Vi er stort sett enige, og godt er det. Begge har mye humor, og vi er fortsatt veldig forelsket.
Miztery Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Vi krangler så og si aldri, men vi kan bli småsure for et eller annet, men det går over i løpet av en time eller to, og da snakker vi om det etterpå, helt til vi skjønner hvor teite vi var som ble sure for en liten filleting.. Jeg kan smelle og kjefte litt før mensen, men da vet han grunnen, og at han snart får meg tilbake sånn som jeg egentlig er!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Vi krangler svært sjelden, og det tror jeg er fordi vi gir hverandre mye frihet. Vi har hobbyer på hver vår kant som gir oss mye. Vi er ganske forskjellige av lynne, jeg er litt hissig og han er rolig, perfekt match for oss :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #11 Skrevet 28. oktober 2010 Er usikker på hvor ofte vi krangler, men kanskje en gang i måneden? Noen ganger oftere en periode, andre ganger sjeldnere. Utenom det blir vi uenige nå og da og kan kanskje kritisere hverandre for ditten og datten, men det kaller jeg ikke krangling, for med krangling tenker jeg på at man begynner å trekke inn eksempler og ting som ikke nødvendigvis har noe med uenigheten å gjøre, og at det blir dårlig stemning. Kranglene våre går ofte fort over og er sjeldent alvorlig. Vi er ikke sure i lang tid etterpå. Kanskje maks en time. Han kan være i dårlig humør lenger enn meg da. Jeg lar ikke humøret mitt bli så påvirket. Virker slitsomt å gå å surmule i flere dager, som du sa din mann gjør... Nå skal det sies at vi kranglet mer før. Når vi flyttet sammen første gang og bodde i et bøttekott av en leilighet ble vi til tider svært lei av hverandre og kranglet mer om tullete ting som utviklet seg. Vi krangler mer når vi har vært for mye sammen uten å ha kvalitetstid. Når vi ser hverandre hele tiden og ikke har fått gjort så mye hver for oss eller gjort hyggelige ting ute sammen, men går og tråkker på hverandre hjemme. Derfor er vi flinke på å ta og gi hverandre alenetid og tid med venner. Ikke like flinke til å dra ut og finne på ting sammen, men prøver å benytte tiden når vi har barnevakt. Som vi skal ha til helgen
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #12 Skrevet 28. oktober 2010 Vi har forresten vært sammen i snart 6 år og har en unge på 1,5 år. Hilsen Anonym 09.17
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 Oppskriften for oss er å ta seg litt sammen, telle til ti inne i seg, og huske på at vi er ulike og at en ikke er pefekt selv. Javel, så er det plagomt at han legger sokkene på gulvet, men når du tenker etter, så er ikke du noe flink til å henge opp håndkle etter dusjen, eller huske å ta ut bosset, så du har jo dine ting du også. Bare som et eksempel dette altså. La det fare rett og slett når det bare er detaljer. Når det er noe som plager så mye at en bare må si, så si det på en vennlig måte helst, selv om du egentlig koker. Når en begynner med f.eks "Åååå, må du alltid (la skapdøren stå åpen etter deg)" så går jo den andre selvsagt i forsvar, og da er det i gang. Si heller "vennen, jeg gjør det sikkert selv av og til også, men tror du at (du kan huske å lukke skapdørene etter deg, da hadde jeg blitt glad)". Da går ikke den andre i forsvar, man får sagt det som plager en, men uten å krangle. Dette er noe begge parter rett og slett må øve på. Tonefall har mye å si også, forsøk å unngå ironi og sarkasme, bruk heller humor. Hilsen hun over med 14 år sammen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 Vært sammen 8 år og har til nå aldri kranglet. Vi er selvfølgelig litt uenige til tider, men er flinke til å snakke sammen. Så får tatt det med roten før det bygger seg opp og smeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå