Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Huff. . Ble søvnløs nå, oppdaget plutselig at kjæresten min satt og røyka pot igjen etter jeg hadde lagt meg. Han er en fantastisk gutt og jeg kommer ikke forlate han for dette, men det gnager på meg og er et problem. Vi møtes i august i fjor og skal ha barn allerede i desember. Når jeg møtte han var jeg ikke klar over røykinga, vi jobbet sammen og han sov hos meg hver natt i begynnelsen og kan ikke ha røyket noe særlig hele første mnd vi var sammen. Etterhvert skjønte jeg at han hadde problemer med dette og etterhvert som den første stormforelskelsen gav seg begynte han og røyke hver dag igjen som han tydeligvis hadde gjort sånn fra og til de siste syv årene. Vi hadde en ganske åpen dialog om problemet i begynnelsen og jeg sa at om han ikke trappet ned røykiga kom ikke dette forholdet til å vare. Jeg har prøvd å være forståelsesfulle full med at dette er noe han trengte tid på, men etter flere perioder hvor han har vært drit flink og kun røyket på fest men så smelt på en hel uke igjen har tatt på. Han har lukket seg på temaet men hatt en periode på over to mnd nå med utrolig lite røyking og nå fant jeg han røykende og har en mistanke om at det har holdt på sånn et par uker. Han vil liksom beskytte både seg selv og meg og går tydeligvis heller å sliter på dette inni seg, uff jeg blir så bekymra for han og denn lille familien vår snart. Har prød å fortelle at han er nødt å snakke om dette ellers kommer det til å forbli et problem men jeg får liksom ja også slipper jeg tydeligvis ikke gjennom med det! Huff vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette lenger!?! Er tungt og vanskelig dette særlig med masse hormoner i tillegg!! Åhh Dette ble langt beklager håper noen allikevel orket og lese og har noen tanker. Bekymret i natten!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 uff, dette hørtes ikke bra ut. først er det uforsvarlig for han å røyke med deg i huset. det at han er villig til å prøve å slutte er bra, men når han ikke får det helt til alene kan han jo kanskje søke hjelp? dere skal tross alt ha barn snart, og han kan virkelig ikke fortsette vanene sine med en baby i huset..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 det er ikke noen unnskylding men ahn røyker ut et stort vindu og det lukter aldri noe inne, men ja det er jo relativt uforsvarlig uansett. mhm...prøvd å få han til legen i et år pga mageproblemer, lurer på om ikke det er helt umulig å få til men ... må vel bare manne meg opp å ta en snakk ikveld, bare føler jeg maser og rakker ned på alt om dagen fordi jeg er et hormontroll, og han er en utrolig følsom gutt som fort får dårlig samvittighet...phuuuuu..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Det eneste uforsfarlige med å røyke pot, er at det ikke er lovlig. Å røyke pot er ikke det grann værre enn å ta seg et glass rødvin eller to, faktisk så reduseres dømmekraften mer ved inntak av alkohol, enn ved potrøyking. Hvorfor alkohol er lovlig, med alle sine onder og pot er ikke, det undrer jeg meg ofte over. Selv røyker jeg ikke pot, jeg foretrekker rødvin hvis jeg skal kose meg eller ha en "time out"... Trist at det skal være slik at man ikke skal få bestemme over sitt eget liv. Man er ikke en dårlig forelder om man drikker en flaske vin, da er man heller ikke en dårlig forelder om man røyker en joint. Det er forskjell på forbruk og misbruk.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg lærer nå ihvertfall mine barn å følge norsk lov, så det spiller liten rolle om det er forbruk eller misbruk så lenge det er ulovlig. Om det burde være det eller ikke, er noe annet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Dette ble vel litt sjakkbrettmentalitet? "Jeg lærer nå ihvertfall mine barn å følge norsk lov".... Vel... Norsk lov er ikke alltid til det beste. Alkohol og tobakk burde vært ulovlig for lenge siden. Gi meg EN eneste helsebringende effekt ved sigarettrøyking, kan du ikke..?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg røyker ikke og har aldri sagt at røyking er greit så hvorfor skulle jeg gjøre det? Jeg begynte heller aldri på noen diskusjon om det er rett eller galt at det er ulovlig, sa bare at det idag er ulovlig og da forholder vi oss til det.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Ok. Jeg mener bare at det er ting i her til lands som burde vært ulovlig og ting som ikke burde være det. Sigarettrøyking er livsfarlig og burde vært ulovlig for lenge siden, men til det er det for mye profitt i industrien, samme med alkohol. Det er nok av moralske grunner at pot ikke er lovlig, men jeg synes dette landet har en dobbeltmoral som ikke ligner grisen, derfor så jobber jeg hardt med å oppdra mine barn til å akseptere dette samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er enig jeg, med at røyk og alkohol er skadelig og at det er dobbeltmoral å tjene på dette samtidig som man går ut og sier det er helseskadelig. For meg kunne de ha gjort både røyk og alkohol ulovlig Jeg mener at man skal følge norsk lov men man skal selvagt bruke sunn fornuft og Jeg ser ingen grunn til at mennesker skal kunne gå rundt å være overruset på noenting. Pot til medisinsk bruk har jeg ikke satt meg inn i så det kan jeg ikke si om jeg er for eller imot.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 men pip borti hjørnet her... røyking hver dag er vel et misbruk og om man sliter med å røyke mindre er det vel et problem i denne sammenhengen det burde man ikke undergrave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå