Fica Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg får inntrykk av at alle gravide er så innmari redd for alt mulig! Her har kvinner født barn i tusenvis av år uten å være i nærheten av å få noe smertestillende. Og kvinner går her å er redd for at det skal gjøre vondt, at man skal revne, at rumpa syntes, at man skal bæsje på seg og gud vet ikke hva. Som gravide går vi å uroer oss for hver minste lille ting, fra å spise noe farlig, løfte noe for tungt, ikke spise nok vitaminer++++ Men jaggu fødes det ikke mange velskapte og friske barn i uland også. hvor de må bære like mye som de har gjort fra før, de får ikke noe sunnerere eller mer mat eller vitaminer, selv om de er gravide. Mange blir også mishandlet/voldtatt. De har ikke verken fagpersonell, medisinsk utstyr eller smertelindring verken under graviditeten eller fødselen. Alikevel klarer de det gang på gang!! Vi er tross alt skapt til å gjøre dette! Min mor har røyket som en svamp når hun gikk gravid med alle oss fire barna, hun har jobbet fullt, bært og løftet alle mulige ting under graviditeten. Med min minste bror viste hun ikke engang at hun var gravid før i 7. mnd! Idag vet vi jo mye mye mer enn man gjorde før, og det er vel det som gjør oss så redde for alt mulig. Men jeg skulle virkelig ønske at de som går å bekymrer seg og omtrent ikke kan gjøre noe som helst fordi de er gravide kan innse at må kunne leve tilnærmet det livet man hadde fra før med mindre du har komplikasjoner og fått beskjed av legen om å være forsiktig. Holder man seg unna rusmidler og lever rimelig avbalansert og sunt, så får man nok et sundt og friskt barn. Alt med måte....og sunn fornuft!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Endelig et innlegg basert på sunn fornuft. Tror det var bedre å gå gravid i tiden før vi fikk internett, nå leser gravide om alle worst case scenarios, og tror det gjelder dem selv. Om man ikke er kritisk til informasjonen man leser, kan man jo grave seg ned hele svangerskapet og la angsten ta fullstendig overhånd. Nei, velg kilder til informasjon med omhu og bruk sunn fornuft.
StoltHønemor<3 Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Helt enig! Jeg er gravid i 5 uke, jobber som servitør på hotell hvor det er masse å gjøre tirs-ons-tors HVER uke. Jeg har lest så mye forskjellig på disse forumene, at jeg ikke gidder å lese det mere! Leser bare det som jeg finner morsomt, interessant o.l . Bra Skrevet
gakkeliten Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 APPLAUS! Lytt til deg selv, ikke alle andre! Det hjelper ikke at staten driver vridd overformynderi heller...
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Jeg er så enig med deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå