Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Ble skikkelig såret dag jeg, jeg jobber mye med en drøm for tiden, jobber veldig hardt, men har gått igjennom mye de siste månedene så kanskje vært litt slapp og nedenfor... Ikke nok med det.. Sier kjæresten min til meg idag at han ikke tror jeg kommer til å klare dette.. At jeg hadde aldri klart meg med drømmen på egenhånd.. Er ikke dette en utrolig krenkende ting å si?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hva vil du da? At han skal lyve? Og tror du selv at du kan gjennomføre dette ved å være slapp og daff?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Han er ærlig, jeg liker ærlige menn. Kansje litt pessimistisk igrunn, men hva jobber du med? Hva er drømmen din?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Det er dessverre ikke alle drømmer som går i oppfyllelse, så han vil sikkert bare unngå at du tryner på asfalt om drømmene dine ikke skulle gå i oppfyllelse.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jobber som motekonsulent, og designer.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Herregud, det er da ingen måte å hjelpe noen på. Det kan jo være at hun er to steg unna å realisere sin drøm, det vet jo ingen. Jeg synes kjæresten bør være realistisk og ikke late som hun er noe hun ikke er, men mest av alt bør han vel støtte henne alt han klarer, kanskje hjelpe henne på gli igjen, styrke henne og gi henne tro på seg selv. Vi har vel alle nedturer, det vil ikke si at vi ikke klarer det. Men noen trenger at andre tror på en selv, det er ikke alltid så godt å holde motet oppe alene. Jeg synes du skal fortelle kjæresten din hva du trenger av han av støtte og oppmuntring. Si hvor mye det betyr for deg å realisere drømmen din, og at du trenger han ved din side til å gi konstruktiv kritikk, ikke dømme deg nedenom og hjem. Stå på, det kan være at du klarer dette, men da må du gjennomføre.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Ok, men det spiller vel egentlig ingen rolle. For det viktigste er vel å tro på seg selv:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Får bare lite lyst til å ha ham som hjelp, og spesiet hyggelig når han sier "at dette hadde du aldri klart på egen hånd"..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Skjønner at du er skuffet uansett hvilken drøm det hadde vært. Jobber selv for å realisere min drøm og jeg har pr. dags dato aldri fått et eneste ord som tilsier noe annet enn støtte fra min samboer. Han har troen på meg, støtter meg når jeg ikke har det selv, og hjelper meg til å fortsette å prøve. Det skulle bare mangle, syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 skjønner at du ble lei deg. Har en kreativ mann som gjennomgår en krise nå og tjener omtrent ingenting, men i.o.m. at vi kan leve på meg en stund, jeg liker det han lager og han har vunnet priser etc som gjør at han er anerkjent for det han gjør støtter jeg ham alt jeg kan så han ikke gir opp drømmen sin. ...men... vi snakker iblandt om at han må sette seg frister, for jeg vil ikke ha det sånn i det uendelige (det vil jo ikke han heller). Frem til jul må det og det være løst hvis ikke må han gjøre noe annet...søke seg stipendier for utdannelse el.l.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #11 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tok det opp med ham nå, han ble faktisk sjokkert, han sa han har aldri sagt jeg ikke kan klare dette.. Mulig jeg har oppfattet feil. Kan virke som han motsier meg iblant for å få meg mer motivert, som omvendt psykologi .. Han har også gått på NLP kurs så skulle ikke overraske meg om det det han prøver seg på meg..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Typisk dibfittesvar. Crab-bucket... Stå på HI. Du klarer det du vil så lenge du gjør det arbeidet som skal til:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Hardt og brutalt - Har du jobbet med budsjettet? Vet du hva du kan forvente? Har du oversikt over utgifter? Også til pensjon senere i livet? Har du realistiske mål? Eller er det drømmer? Hva tjener du på det nå, hvor lenge har du jobbet med dette, og hva er forventet inntekt(ikke drømmeinntekten) fremover? Jeg må si meg litt enig med din kjæreste, men tenker du bør svare litt på mine spørsmål før jeg kan si noe mer konkret......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå