Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Var hos legen i dag med gutten min. Vi kom inn på temaet morsmelk som den beste måten og mate barnet sitt. han sa at ernæringsmessig var det ikke alltid den beste måten å mate barnet på og at dette med antistoffer var ikke riktig. At babyen fikk antistoffer og jernlager gjennom morkaka den siste tiden i magen. Det som hadde størst utfall på helsen hos barnet var ikke om det fikk mm eller mme men hva og hvordan livstilen til mor var under svangerskapet. Er dette riktig? Fant også en artikkel på nettet fra nyere forskning som sier det samme. Legen er jeg var hos er barnelege. Derimot sa han at det var positivt for tilknyttningen for mor at barnet ble ammet og at baby gjerne fikk i seg stimulerende hormoner der og da som avslappet mor samtid som barn men det var bare om ammingen var vellykket. Om mor var stresset ville barnet få samme stresshormoner i seg. Dette gjenkjenner jeg så! Jeg var så ufattelig stresset den første tiden jeg ammet. Det gjorde kjempe vondt og jeg gråt mens jeg ammet. Gutten min var veldig urolig ved brystet ( jeg satt helt stille da )
Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, skjønner det. Googlet temaet fant litt av hvert! Men jeg vet at gutten min ble mye roligere ved brystet når ammingen gikk se til! Veit ikke helt hva jeg skal tro om dette, jeg. I bunn og grunn er det jo at barnet får mat som er det viktigste.
gerd Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 De antistoffene som passerer morkaka brytes ned etter tre mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå