LoveInMyTummy Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hei! Jeg er i slutten på 1.trimester og har lyst til å begynne med zumba. Men er redd det blir litt voldsomt. Har ikke trent på ca 3 mnd. Mistet desverre i juni, og da trente spinning og styrke jeg helt til jeg mistet, så derfor jeg er skeptisk til trening nå. Noen med erfaring?
lillespiren2:) Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Hei! jeg har ingen erfaring selv med d å miste, så risikoen i forhold til d kan jeg ikke uttale meg om. men d jordmora mi sa i forhold til trening tidlig i svangerskapet,er ikke d farlig. har man trent litt fra før opp til aktivt nivå gjør d ingenting. babyen ligger godt og trygt i livmora,godt innpakka. og er d meningen at babyen skal klare seg, er d ikke trening som farlig sa hun til meg. man kan trene step. areobik, og danse den første delen av svangerskapet . men når man har passert 5 mnd bør man kanskje begynne med noe som ikke innebærer mye hopping og lignende. siden da barnet er større, og morkaka er større. jordmora mi sa også at d er MYE bedre at mor er fysisk aktiv,enn å være innaktiv og bedagelig. d kan stresse små babyer like mye. lytt til kroppen,den er nemlig flink til å si fra jeg trener som jeg alltidi har gjort og er i uke 17. har dansa zumba, vært på step, og løper gjevnlig og babyen min har fin hjertelyd,som jeg fikk høre i går
lillespiren2:) Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 men ta kontakt med jordmor eller lege, og spør hva du skal gjøre i din situasjon. lykke til!
Einige Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg prøvde meg på zumba, men det resulterte i vondt i bekkenet. Smertene hadde nok kommet likevel, men zumbaen innebærer en del vrikking og vriing i bekken/hofter/knær som var rett og slett vonde for meg. Men om bekkenet ditt funker fint så vil jeg jo tro at det kan gå fint, så lenge du kjenner etter underveis og tar hensyn til hva kroppen vil:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg trene Zumba en gang i uka. GØØØØØY =0) Er i uke 15 strååålende form =0). Først trenger jeg Zumba så power så fitness fuchion. Ellers andre dager trenger jeg i studio. Ikke vondt i bekken ikke vondt noen steder bare masssse energi. Jeg er ikke redd for å miste. Når den først sitter og den er frisk skal det myyyyyyyyyye til for att noe skjer. Bare sundt trene. Du måååå prøve det.=0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå