Gå til innhold

Hvordan går det med dere jobbedamer?


knerten09+ knerteline11

Anbefalte innlegg

Hvordan er hverdagen? Jeg stortrives i jobben min, men blir liksom ikke helt fortrolig med å være så mye borte fra knerten (jobber 100%).

Hverdagen går liksom ikke helt i hop. Prioriterer å ha litt tid med han etter vi har spist middag, men da er det liksom ikke noe ork igjen til husarbeid eller trening eller noe som helst egentlig.

Kunne egentlig tenke meg å jobbe litt mindre, men ikke så lett å få til i min bransje og så har vi jo nettop kjøpt hus som vi må betale.

Det er vel verre nå som det blir kaldt og mørkt og sånn, så blir vel bedre når våren kommer igjen.

 

Hvordan fikser dere den nye hverdagen (eller tilbake i hverdagen for dere som allerede hadde barn)?

 

Ellers må jeg bare nok en gang si hvor imponert jeg er over denne gjengen. 15 mnd siden juli 2009 og fremdeles så bra aktivitet. Supre damer asså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver.

 

Jeg også stortrives i jobben, men føler at jeg sitter litt i klemma. Ja, tidsklemma. Det er som regel en rolig morgen siden lillebror er en morgenfugl, så vi har ofte halvannen time sammen med kos og fantorangen. Men så er ettermiddagene desto kortere og mer hektisk med middagslaging og leking. Føler at husarbeid bare må vente til helgen. Dagen strekker ikke til til klesvask og langt mindre husvask... Å få anmeldt besøk midt i uka blir småflaut når huset flyter. Kjenner ikke jeg har ork til alt når godingene er i seng heller. Føler det også er viktig å få slappa litt av med beina på bordet... Flere?

 

Jeg jobber også 100% og har vurdert muligheten for å gå ned til 80%, men er usikker på om jeg får sprette opp i 100% igjen etter eget ønske når det måtte passe meg. Så jeg forsøker litt til og prøver å bruke noen av flexitimene mine til å kjøpe meg bedre samvittighet innimellom.

 

Jeg er forøvrig enig med deg angående juliklubben. Merkes jo at det har dabbet litt av - hverdagen er travlere for oss alle, men det er jo fortsatt et fint gjeng her inne :) Flotte er dere alle!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde permisjon eller ikke måtte jobbe, men det må jeg. Tiden etter jobb går til mat, lek og kos. Husarbeid er ikke en prioritet lengre, men blir gjort får når vi får tid. Tassen elsker å støvsuge, så det er greit, men å vaske gulvet blir gjort når han bader som regel.

 

Tøyer ligger som regel i en fin haug, og støvet legger seg like fint på hyller osv. hehe.

 

Vi stresser litt om morningene, fordi tassen sover gjerne lenge(sovner i 21-22 tiden, syntes det er bra- får da litt mer tid på kveldene sammen).

 

Supert at det er så mange som ennå er her og at aktiviteten fortsatt er oppe!!!!!!

 

Jepp rima, setter meg heller ned med beina på borten enn å gjøre ting som jeg heller burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt hjemme med gullet, av to grunner; mangel på bhg og at jeg er student så ville i utgangspunktet vært hjemme. Men med han hjemme får jeg jo ikke skrevet noe. Men om det er noen trøst så blir det ikke gjort all verdens av husarbeid her heller. Mannen og jeg tar som regel det i helgene, mens klesvask tas på hverdager. Jeg føler noen ganger at jeg har for mye tid med gullet. Hehe... Dumt å klage om det men. Han krever ganske mye oppmerksomhet og stimuli, som jeg tidvis ikke føler at jeg klarer å gi i det omfanget han krever. I tillegg er vi nye i byen så jeg kjenner ingen som går hjemme med barn på hans alder. Men stort sett koser jeg meg da! Og nyter tida frem til vi får bhg og mindre tid sammen. Den hverdagen kommer fort nok..

 

Mulig detta blei veldig rotete. Skriver på mobilen så ser ikke hele teksten samtidig. Menmen, det er ikke så nøye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 3 uker nå..Og synes det er drit tøft !! :-(

Skulle ønske vi hadde mer penger og at jeg kunne jobbet redusert...

Synes jeg har altfor lite tid med jentene... og liker det dårlig.

 

Har også en svigerfar som er en dust som krever hjelp i hytt og pine....

 

Noe som går utover oss som familie.

 

Dette var ikke et særlig positivt innlegg fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsklemma er nok dessverre noe de fleste må gjennom tror jeg.. Mitt beste tips er rett og slett å skaffe vaskehjelp.. For oss var det som om jeg ble 10 kg lettere bare av å slippe å tenke at jeg hele tiden burde ha vasket.....

 

Dagene hos oss er som de fleste av dere sier: jobb, mat og leking før leggetid.. Men helgene er vi blitt flinkere til å gjøre mer - komme oss ut av sofaen og være sammen som en familie.

 

Jeg har heldigvis besteforeldre på begge sider som stiller mer enn gjerne opp, og for de av dere som har det så vil jeg absolutt anbefale det! I går til idag har vi faktisk barnefri og det er veldig deilig å bare kunne være oss to også. Det har vært litt sjelden kost her i huset pga at mannen jobber masse så i hverdagen sees vi knapt.. Og for å da ha litt overskudd som par så tror jeg det er viktig å tilbringe litt tid alene også.. Tror at småen er tjent med 2 foreldre som fortsatt er kjærester og ikke bare samboende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som ped.leder i barnehage, og har han i samme barnehage (men på en annen avdeling). Så jeg er jo så heldig å få se han litt i løpet av dagen. Og så bruker jeg jo null tid på pendling for å hente han:)

 

Og i tillegg jobber jeg 80 prosent, med en fridag i uken. På den fridagen trener jeg, rydder litt, shopper til lillegutt og til husholdningen og henter som oftest rett etter han har sovet i barnehagen. Og noen fridager har jeg han hjemme, og det er jo helt fantastisk kos:)

 

Men de fire dagene jeg jobber kjenner jeg også på det samme som dere, at det blir liten tid til alt. Og i helgene har jeg jo ofte egentlig mest lyst å sove lenge og sløve på sofaen, men det er fullt kjør fra tidlig morgen gitt!

 

Vi har også vurdert vaskehjelp. Rett og slett fordi vi heller vil bruke tiden på han. Vaske er jo så kjedelig!!

 

Jeg er helt enig med at det er fantastisk aktivitet her inne!! Gleder meg like mye til å åpne denne siden som å åpne Facebook når jeg setter meg ned på pc'n på kvelden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Missunner dem som kan velge jeg...hadde helt klart valgt å jobbe redusert om jeg hadde kunnet...kjempetøft å være mamma til en liten + 120% jobb...tenker på hvordan det skal gå med fler barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...