Gå til innhold

Sterilisering under ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kriterier er det for det? Jeg skal antageligvis ha planlagt ks og har lyst til å be om sterilisering da jeg har så sinnsykt bekkenløsning at jeg vil ikke ha flere barn. Vil ikke risikere å bli sittende i rullestol. Da vil jeg heller bare ha få barn og kose meg med de. Men jeg er bare i starten av 20-årene. Kan man få sterilisering når man er så ung?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ihvertfall be om dette i forkant. Jeg prøvde meg (38 år gammel og førstegangs) med MANGE svangerskapsplager ved hasteks (hadde gitt uttrykk for at jeg ikke ville ha fler, men det var ikke journalført) og fikk ikke.

Be om det skriftlig med begrunnelse!

Skrevet

Har hørt man må være 25 år, men er ikke 100% sikker.

Jeg fikk det iallfall under siste ks. Fikk spørsmålet fra legen som godkjente og sa først lei. Men forandret mening dagen før og ga beskjed til jordmor.

Pga til komunikasjonsproblemer fikk ikke legen beskjed før jeg var på vei inn på opperasjonsstuen og de nødvendige underskriftene ble derfor gjort rett utenfor døra.

Har også hørt at det ikke er alle sykehusene en får det under planlagt ks, men det er noe du må sjekke med ditt sted.

Ingrepet var iallfall gjort på 10 minutter og det var ikke noen ekstra plager i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...