Gå til innhold

noen råd mot strekkmerker?? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg smørte meg ofte med a-krem sist. Og fikk ingen strekkmerker.

Jeg liker å tro at det hjalp...hehe....men hører jo stadig at ingenting hjelper mot strekkmerker.

 

Skal iallefall smøre meg med a-krem igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om de som legger på seg mye mer enn det ungen å sånn veier, at de er utsatt for strekkmerker. Jeg og venninden min er ikke så store og når vi har vært gravide har vi ikke gått opp mer en 10 kilo ca. Ingen av oss har fått strekkmerker, men søsteren min og ei anna venninde gikk opp mye, ble litt tykke i svangerskapet liksom og de har fått strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk tips av en venninne om å ta tran og å smøre med A-krem. vet heller ikke om det funker, men skader jo ikke å prøve tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg brukte a-krem sist gang, og smurte inn 2-3 ganger pr dag.. men fikk alikevel strekkmerker.. imens ei venninne av meg brukte ingen ting og fikk heller ingen ting.. Fikk beskjed av legen at desverre har en slik hudtype som får strekkmerker.. slik har det også vært med resten av familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører egentlig ikke til her, men =P

 

Jeg smører meg inn med Babyolje etter hver dusj. Det gir den ultimate fuktighet til kroppen, i tillegg har jeg brukt vaselin.

 

Men, strekkmerkene kommer jo i underhuden. Så egentlig skal det jo ikke ha så mye å si hva man smører seg med..

 

Jeg har ikke fått strekkmerker, og jeg er i uke 36 nå :) Så det kan jo hende at det fungerer ? ;)

 

Det ligger litt i genene også.. hvis din mor fikk mye strekkmerker, så er det en viss fare for det hos deg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg holder på min 4.mage uten strekkmerker. Jeg har brukt en olje som heter Karitè. Det er et naturprodukt med essensielle fettsyrer, og vitamin E-A-D-F. Den er økologisk -for den som synes det er viktig. Den er super og veeeeldig drøy i bruk, og mange bruksområder. La meg nevne:

-Uunnværlig til babymassasje.

-Bleieutslett. (fenomenal!!!)

-Beskytter huden.

-Nærende til tørr og fuktighetsfattig hud.

-Bremser aldringsprosessen i huden. (jeg er 36 år og må fortsatt vise legitimasjon når jeg kjøper røyk til min kjære).

-Uren og hud med kviser.

-Den er helt uten lukt, så selv far kan bruke den.

-Kan smøres på lette brannsår etter strykejernet eller stekepanna, lindrer med en gang, blir sjelden blemme.

-Tørre og sprukne lepper.

-Myker opp psoriasis og demper avskallingen.

 

Oljen får en kjøpe ved å kontakte Wenches Naturterapi i Moss på

www.wenches-naturterapi.com

Skoleåsen 14, 1538 Moss, og på telefon 957 42 111.

 

Den koster i underkant av 180 kroner for en krukke, men den er vel verdt det.

 

Jeg har brukt den i 14 år til babymagen og til alle bleiestell, og det er det beste produktet jeg har i huset. Anbefales på det sterkeste. Min andre datter hadde falsk psoriasis i bleieområdet og klødde seg til blods om natten. Hun hadde hudrender under neglene av hun hadde klort seg. Legen gav henne steroidekrem som gjorde huden tynn og skjør, men den hjalp lite, plagene varte i over et år. Så fikk jeg tips om Karitè, etter 14 dagers bruk var stumpen helt fin, og ikke ett arr var å se etter kloringen. Siden har jeg hatt oljen i huset og i stellevesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke starte allerede når magen begynner å forandre seg, det er koselig og kan også skape kontakt mellom deg og den lille. Eller la pappan smøre magen, så får han også litt forhold til magen mens den forandrer seg. Pappan til men tredje datter smurte magen hver kveld når vi la oss, og han syntes det var hans ting. Så kunne han etterhvert kjenne hvordan magen endret seg, og etterhvert sa han at ikveld kjenner jeg hodet der, eller er det en fot her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...