Gå til innhold

Foreldrepenger. Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært lærling, med 80 % lønn det siste halvåret. Men stillingen har jo vært 100%.

I og med at det ble litt lite penger, tok jeg på meg en bi-jobb, og jobbet ved siden av 100% lærlingestilling.

Nå som jeg skal søke foreldrepenger, lurer jeg på om det er noe vits i og ta med inntektsskjema fra bi-jobb, eller vil ikke NAV godta å regne med de pengene jeg har tjent utover 100% stillingen?

Håper noen smartinger her kan svare! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la ved lønnslipp fra de to siste månedene. Jeg er ganske sikker på att Nav regner ut fra hvor mye du har tjent, ikke hvor stor stilling du har hatt.

Skrevet

Jeg hadde og to jobber. La ved lønnsslipper for begge jobbene for det siste året jeg hadde jobbet.

Skrevet

De tar utgangspungt i hva du har tjent, spiller ingen rolle om det er en eller ti jobber:)

Skrevet

Det er alt du har tjent som er grunnlaget

Skrevet

Selv om det er en bi-jobb utover min 100% stilling? Wow, det hadde jeg ikke trodd... Men uansett, så bra om det er tilfelle :-)))

Skrevet

Hei, jobber med foreldrepenger....

Hvis det er varierende inntekt så lønner det seg å legge ved de ti siste lønnslippene, uansett ber vi om å få inntektsopplysninger på begge arbeidsgivere. Vi regner et gjennomsnitt. Men du bør oppgi begge arbeidsgivere i søknaden, ellers er det vanskelig å gjette at du har en bijobb...

Skrevet

Hei, jobber med foreldrepenger....

Hvis det er varierende inntekt så lønner det seg å legge ved de ti siste lønnslippene, uansett ber vi om å få inntektsopplysninger på begge arbeidsgivere. Vi regner et gjennomsnitt. Men du bør oppgi begge arbeidsgivere i søknaden, ellers er det vanskelig å gjette at du har en bijobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...