Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Gutten min hadde gjort noe galt i barnehagen, han skal selvfølgelig ikke slippe unna. Men han måtte sitte 20 minutter på en stol. Er ikke det litt mye?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Fire minutter hadde vært mer passende-
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 ALTFOR mye. 4 minutter er max for en på 4. Men nå mener jeg at time out er en uting for så små barn i hele tatt. Passer bedre for de i skolen(barneskole da).
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Sier de ikke ett minutt per år? Min på 4 år hadde aldri klart å sitte stille i 20 minutter.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Det er MYE. Når jeg bruker time-out på min 4 åring er det sjeldent at det går mer enn 3 minutter før jeg sjekker om han er rolig - er han det snakker vi om det, blir enige og fortsetter med det vi drev med. Er han ikke det tar det oftest bare noen sekunder før han skjønner at det bare er å roe ræva så slipper han "fri" Dlet skal jo ikke være noen lang straff, det har ingen hensikt. Holder om man bare roer ned og blir ferdig med det som var problemet.
Willy Wonka Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg hadde blitt oppriktig lei meg om jeg hadde hentet gutten min i barnehage og han hadde måttet sitte i 20 min. 4 min hadde vært greit, ja...men 20 minutter???? Snakk med styrer eller ped.leder, dette er jo sykt! Hva hadde han gjort da? Slått i hjel noen andre unger?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Ja fatter ikke hvrodan de klarte å få han til å sitte stille så lenge. Fikk litt sjokk når de sa det.... Trodde også 4 minutter var bedre. Ikke skjønte han va han hadde gjort galt heller, var bare fokusert på stolsittingen. HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #11 Skrevet 27. oktober 2010 De hadde tegnet med tusj på gulv og vegger i gangen. De var to stykker. De måtte vaske opp og sitte på stolen. Ja jeg ble fryktleig lei meg. Han gjør aldri sånt hjemme. Vet de holder på mye for seg selv siden de er så store. Men jeg ønsker at de får mer voksentilsyn.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Åherregud. I et sånt tilfelle vet de fleste som har med unger å gjøre at den ekstra timeouten bare ble tøys. For å tilfredsstille de voksnes hevnbehov. Straffen her er opplagt: Vaske skikkelig etter seg. Ferdig med det. Djizez, så mye rare folk som jobber i barnehage. Synd at de ansetter hva som helst...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har lært(aner ikke hvor jeg har fått med meg det?) at timeout er 1min pr år til ungen! 20min å sitte stille på en stol etter at man har vasket opp det man har gjort galt? - Jeg ville faktisk vurdert å skiftet barnehage!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 4 år = 4 minutter. 20 minutter et _ALT_ for lenge
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Bra, da er det ikke bare jeg som er merkelig. Man vil jo beskytte barna sine mot det meste, men man skal jo samtidig innse at de kan gjøre ugang og bør bli satt på plass. Han har vært velidg snill de siste dagene da, nesten litt nervøs. Det bekymrer meg!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 Det er en veldig bra barnehage da, men de har en del uerfarne folk der....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #17 Skrevet 27. oktober 2010 Hadde noe slikt blitt gjort mot min fireåring, hadde jeg tatt det opp med styrer og krevd en pedagogisk begrunnelse på hvorfor det ble gjort! Det er helt tydelig at her har det vært noen på ferde som ikke har peiling på hva de driver med. I denne situasjonen skulel ikke time-out vært gitt, det fungerte bare som skammekrok. Og uansett satt han ALT for lenge!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #18 Skrevet 27. oktober 2010 det blir for mye.Han skal sitte 4min og 30sek. Hadde de glemt han eller hva?det hender seg at de glemer det vis det er mange barn og lite voksne..og det kommer kanskje ann på hva han gjorde og hva han sa til svar for seg.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #19 Skrevet 27. oktober 2010 Kanskje det tok 15 minutter å få han til å sitte rolig i 4 minutt ?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #20 Skrevet 27. oktober 2010 Ja kanskje det. De sa bare at de hadde vasket opp og så satt de på en stol i 20 minutter. Kan jo hende han gikk i fra mange ganger. Jeg skal ta det opp på foreldresamtale snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå