Gå til innhold

Jeg er så sliiiiten...! :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker ingenting lenger. Kan sitte hele dagen i sofaen etter å ha levert guttungen i bhg - har mange ting som hoper seg opp, men jeg orker ikke å begynne med det. Noen dager har jeg kanskje en halvtimestid hvor jeg har ork til å gjøre noe. Da pleier jeg å forte meg så jeg får gjort litt.

Jeg er student 100% i tillegg jobber jeg 40% og har mann, barn hus og hjem. Mannen er støttende til skolegangen min - i all fall når man hører han snakke, men han gjør allikevel ikke så veldig mye hjemme at det gjør noe. Kommer bare med fraser som "du er jo bare hjemme uansett (jeg har svært lite forelesninger og desto mer selvstudie og med totalt en time reisevei for å sitte på skolen å lese så velger jeg å spare tid og penger ved å lese hjemme) så du kan jo gjøre litt her - vaske klær, handle, vaske og rydde"

 

Nå er jeg sliten og føler jeg er på grensen til deprimert. Jeg tenker at jeg burde avslutte skolegangen og begynne å jobbe istedet. Jeg misunner mannen som kun har seg selv å tenke på om morgenen - står opp, går på jobb og har ingenting annet å tenke på enn å gjøre jobben sin, kommer hjem gjør en minimal innsats hjemme (han er flink å gjør mye med sønnen vår, men lite ellers i huset).

Han skjønner ikke overhodet at det er slitsomt for meg å ha ansvar for bringing/henting i bhg, mat og handling, vask og stell av klær og hus.

 

Alt er mitt ansvar - han jobber jo tross alt! Åh, herregud så lei jeg er av å høre det!!! Jeg prøver og prøver å forklare han en vanlig dag for meg - men det glir liksom unna. Han har jo tross alt en fysisk jobb (tømrer) så han er selvfølgelig sliten hele tiden og må slappe av når han kommer hjem.

 

Nå har jeg snart eksamen og jeg kjenner jeg blir kvalm av hele opplegget! Jeg føler ikke jeg har kontroll på emnene mine og at jeg er generelt lite "med".