Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Trenger å få luftet noen tanker, og kanskje få noen råd... Det siste halve året, her jeg vært mye borte fra jobb pga. ryggen. Har en veldig fysisk belastende jobb, og jeg klarer simpelthen ikke å utføre den lenger. Har vært sykemeldt en periode, prøvd å jobbe litt, blitt sykemeldt igjen, og slik har det holdt på frem og tilbake. I sommer var jeg på MR, og fikk påvist prolaps. Har hele tiden gått til behandling hos en fysioterapeut, som sier at slik prolaps jeg har, kan ta lang tid før blir helt bra. Og nå sier de på jobben at de ikke vil ha meg der lenger, at jeg er «ulønnsom» for dem, siden det har vært så mye frem og tilbake med meg. Nå går ikke dette så veldig innpå meg personlig, altså, og jeg vet at de ikke kan si meg opp eller noe...Men når de sier at det er best om jeg ser meg om etter noe annet å gjøre, er jo ikke tanken på å tilbake dit så veldig fristende... Jeg har informert legen min, bedriftslegen og fysioterapeut om dette. Og jeg har også vært til samtale hos Nav, uten at jeg synes jeg fikk så mye ut av det, egentlig...Jeg synes det er en vanskelig situasjon:( Det er vanskelig å begynne å søke på nye jobber, når jeg faktisk er sykemeldt nettopp fordi jeg ikke klarer å jobbe...Fysioterapeuten min mener at jeg burde ha gode muligheter til å få omskolering, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i det, så lenge jeg ikke har «krav» på det... Føler at ting står litt stille, samtidig som jeg føler et ansvar for å gjøre noe, ettersom jeg mottar sykepenger...Tenker liksom at jeg må «få noe til å skje», hvis dere skjønner hva jeg mener... Lurer på om noen av dere har noen råd og tips til meg, eventuelt noen med egne erfaringer rundt dette...Hadde satt veldig pris på noen tilbakemeldinger nå
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg aner virkelig ikke, men ville bare si at jeg føler med deg. Kjedelig situasjon det der og jeg håper det løser seg på et vis. Kanskje du har rett til uføretrygd til du blir bra?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Har nav snakket med meg om arbeidsavklaringspenger? Min mann fikk prolaps og kunne ikke lengre utføre jobben sin. Arbeidsplassen, han og nav hadde et møte og det ble innvilget arbeidsavklaringspenger. Men det er jo bare ca 66 % av lønna. Du burde ihvertfall ikke slutte før du har noe å gå til.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Dersom det er fysiske forhold som gjør at du ikke klarer den jobben du har i dag, kan du søke om omskolering (nav). Du kan da få det på samme "nivå" (i utdanningssystemet) som du har nå. Er du f.eks. omsorgsarbeider, kan du få et annet fagbrev Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 HI her:) Takk for svar! Problemet er at jeg ikke har utdanning til den jobben jeg har idag...Mener derfor at jeg ikke automatisk har krav på omskolering, men at jeg kanskje kan få det innvilget likevel...Kanskje det kan være en idé å ta kontakt med Nav igjen...Føler liksom at det er en fordel for meg om jeg tar initiativ selv, fremfor å "vente" på at noen andre skal ordne ting for meg... Vil bare si at det er akkurat i slike situasjoner som jeg er i nå at jeg er veldig takknemlig for at jeg har dere Dib-damer...Er så deilig bare å kunne få klarnet hodet litt:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 HI her:) Takk for svar! Problemet er at jeg ikke har utdanning til den jobben jeg har idag...Mener derfor at jeg ikke automatisk har krav på omskolering, men at jeg kanskje kan få det innvilget likevel...Kanskje det kan være en idé å ta kontakt med Nav igjen...Føler liksom at det er en fordel for meg om jeg tar initiativ selv, fremfor å "vente" på at noen andre skal ordne ting for meg... Vil bare si at det er akkurat i slike situasjoner som jeg er i nå at jeg er veldig takknemlig for at jeg har dere Dib-damer...Er så deilig bare å kunne få klarnet hodet litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå