Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan bytter jeg tråd midt i...? Strikker et teppe. Kan vel ikke bare knyte en knute...?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Synes det er lettest å bytte tråd i en av sidene på et teppe. La tråd-endene henge løse, og fest dem når du er ferdig med å strikke. Jeg pleier å knyte de to løse enden sammen (bare en knute) og så sy de løse trådene inn i teppet.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis det er samme farge strikker jeg bare noen masker med dobbel tråd,så festes både begynnelsen og slutten. Skal jeg bytte farge lar jeg bare begge trådene henge,og syr dem fast med maskesting etterpå:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Dersom det er ull, kan du lett tove dem sammen. Overlapp endene med ca 5 cm, ta varmt vann på hendene og gni trådene godt mot hverandre i 2-3 minutter. Da henger de sammen som limt og blir bare litt tykkere akkurat det lille stykket.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg lar begge trådene henge og fester når arbeidet er ferdig. Ikke knyt knute. Det blir ikke fint.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Hiver meg på siden HI har fått svar... Strikker et teppe... Hvordan får jeg pene kanter, skulle jeg la være å strikke siste maske på raden, eller var det første på nye raden... eller noe helt annet????
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 La være å strikke første maske -bare træ den inn på den andre pinnen.
Himmel og hav Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis du vil at kantmasken skal se ut som kjedemasker, så strikker du alltid siste maske på pinnen vrang, og når du snur så hekter du bare av første maske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå