Gå til innhold

tar det som et selvfølge....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at mine stebarn skal ha like mye som vår datter i julegave!

Skjønner meg ikke på dem som sier "det er da ikke mine barn, det er da ikke en selvfølge at stebarn skal ha like mye som mitt "ekte" barn"....jeg synes det var frekt sagt:S (ei tidligere venninne som sa dette, jeg ble paff jeg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel ann på hvordan man ser på det.

Jeg har ikke stebarn en så lenge ihvertfall men søsteren min har en mine og dine barn familie.

Der får alle en pakke til ca samme pris av søstern og mannen hennes.

Men hennes barn får også en ekstra pakke fra bare henne. Mens hans barn får ikke pakke bare fra han.

Grunnen til dette er faren til hennes barn er død mens de andre har moren sin. Så de alikevel denne pakken ekstra der. Hadde min søsters barn hatt en pappa som ga gave så hadde de ikke fått ekstra heller.

I tilleg har vi satt en grense på julegavepris for de andre av oss, og vi bruker bare halvparten på barna vi ikke er biologisk i slekt med i forhold til de andre.

Så min søsters barn får mer fra vår side av familien, og noen små hilsener fra stefars familie og så er det omvendt for hannes barn.

Det samme gjelder for disse barna når det gjelder deres mors nye samboer og familie.

Grunnen er når du har 2 foreldre med nye partnere og dertil familier så er anallet mennesker som gir gaver veldig stort.

Alle barna er tenåringer og alle forstår hvorfor det er slik og er veldig fornøyde med tingenes tilstand.

Men så har også mor og far perfekt samarbeid om barna og kommer overens med stefamilier.

Skrevet

Det kommer an på familiesituasjonen hos stebarnet egentlig. Det er sikkert ganske leit å se at halvsøsknene sine får dobbelt opp av alt fordi de har to sett med foreldre også.

Det blir en balansegang, å få alle til å føle seg verdsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...