Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25141793&reference=2010/10/27/3/251/417/93_-333847313.jpg Begynner dokke å bli lei av meg no? Eg blir iallefall veldig glad for svar. Førde-dama
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Bratt område, og sola går ned tidlig om sommaren der.... Greit hus, men dyrt. Er der utleigemulighet?
PrinsesseHengepupp Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Dette likte jeg bedre enn det forrige du la ut. Morsom arkitektur/fasong, åpne, store rom. Ser veldig bratt ut, men det er det vel kanskje i hele Førde stort sett? Veggene i stua ville jeg nok gjort noe med, ser ut som om de er lasert? Pluss: TO utleiedeler gir gode muligheter både til ekstra inntekter, og også til å la større barn få en mellomstasjon før de forlater redet. Ser ut til å være i utkanten av boligfeldtet, så for meg klinger det bra: kort vei til å komme seg litt ut av allfarvei. Egen matbod er pluss. Flott uteplass til tross lite plen. Likte vedovnen ved inngangen til stuen =) Kork på minst ett av soverommene. Minus: ser ut for å være lite uteareal (plen), men der kan jeg ta feil. Som nevnt: fargen/veggene i stua, men det er jo grei skuring å fikse på (for meg da, kan jo hende du liker det!). Noe vedlikehold behøves ute (platt/veranda er nedslitt, løse brostein). Jeg ville pusset ned og lakkert/oljet parketten i stua før innflytting. Badet så litt "tilfeldig møbelert" ut, så hadde kanskje forsøkt å skape en bedre helhet der. Kjøkkenet så ut for å være stort og med mye skapplass. Ikke helt min stil, men likte størrelsen og utformingen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Huset var fint. Der eg er vaksen opp er det sol frå sola kjem, til sola går ned. Ingenting som skugger. Så flytta eg inn med sambuaren min, der var også solforolda gode, men vindauga i huset gjekk kun nordover og austover. Eg vart deprimert! Så flytta vi, der var solforholda ok, slik at vi mista sola tidleg på kvelden, igjen eg mistreivs. For meg er solforhold det viktigaste når ein vel kvar ein skal bu. No har vi kjøpt hus på ein solrik plass, og eg trives kjempe godt.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Svarer deg like trofast hver gang, og er alltid like overrasket over at dere fortsatt ikke har funnet et sted å bo! Her var det fryktelig mye gjerde, men jeg forstår det, ligger jo i en skråning. Fargen på huset er ikke min favoritt, og jeg ville ha ønsket å male det, men det hadde vel ikke vært min største prioritering. Utsikten er selvfølgelig flott nok, men synes en god del av de andre husene du har vist, har hatt bedre utsikt. Dessuten har dere ingen hage? Hvis jeg skulle ha bodd i enebolig, hadde jeg ønsket det. La oss starte med "stove med peis". Gulvet må gjøres noe med, det ser veldig slitt ut. Peisen er diger og tar opp mye unødvendig plass, den hadde jeg ønsket å fjerne. Ikke minst synes jeg muren bak peisen er helt forferdelig. Det koster mye å ta ned en peis og sette opp ny vegg og alt det der. Ikke minst er det jo greit å gå til innkjøp av en mindre peis etter det. Veggene er kjedelige, panel, og det liker jeg ikke. Må selvfølgelig males, og da blir det bedre, men ikke optimalt. Samme gjelder vinduskarmer. Egentlig hadde jeg vel ønsket å bytte ut vegger og tak, men det blir fort noen slanter. "Stove med utgang til flotte uteplassar" - jeg grøsser! Helt forferdelig farge på veggen, og møblene i huset gir ikke et bedre inntrykk. Er vel mulig å få opp inntrykket med noen malingsstrøk, men selv hadde jeg ønsket å gjøre veldig mye mer... Dessuten synes jeg det ser helt merkelig ut med den takhøyden som skiller "spisestue" med stue, det ser ikke bra ut. Etter min mening. Vedovnen er koselig, men jeg ser ikke helt at den passer inn i huset generelt. Hadde ikke fjernet den, men der ville jeg nok ha forsøkt å få den til å passe litt bedre inn. Ser fryktelig malplassert ut. Kjøkken, ja, hvor skal jeg starte? Ikke flott for fem flate øre. Når ble det kult med sølvfarget kjøkken? Flisene er horrible, kjøkkenet er horribelt. Ser bedre løsninger på hvordan det kunne ha vært innredet. Her ville jeg virkelig ha gjort noe, i hvert fall funnet ut hva jeg kunne ha gjort med skapdører o.l., uten å fjerne "innmaten". Hadde grøsset over å stå på et slikt kjøkken (men igjen, hadde aldri dratt på visning på dette huset heller, synes ikke det har godt nok potensiale). Soverom nr. 1 - her må selvsagt gulvet byttes ut. Forferdelig, rett og slett. Jeg sliter litt med å mene at halvpanel er fint å se på, men det er vel ikke det verste rommet i huset. Badet er jo rett og slett forferdelig. Med en droning av en dusj, forferdelig gulv og noen enkle malplasserte fliser under dusjen. Baderomsinnredning, vegger, tak - alt er helt forferdelig. Her må dere virkelig pusse opp, og bad er vel ikke det rimeligste. Dessuten er det fryktelig dårlig belysning, ser det ut til. Soverom nummer to (regner med at det er foreldrenes soverom) er ikke fullt så ille. Er ikke slik jeg ville ha innredet mitt eget soverom, men det kunne vært veldig mye verre. Hadde ikke vært min største og første prioritering. Soverom nummer tre, ja, velkommen til Hundremeterskogen. Det er rett og slett helt forferdelig stygt. Gulv, veggmalerier, ja, alt. Her hjelper nok noen strøk maling, noen fine knotter til det innebygde skapet, og nytt gulv - så er man langt på vei. Ellers koselig uteplass, men jeg hadde savnet en hageflekk.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Vi ønsker oss ikkje hage, så det er ikkje eit problem. Hi
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Sølvfarget kjøkken er på full fart inn.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg synes det var kjempeflott:) Ønsker dere å gjøre noe annerledes, virker det enkelt ut å fikse. Jeg synes det er en fordel å slippe å klippe plen. Da kan dere bruke den tiden til bare kos og avslapping ;D
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Har du sett på dette? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?reference=2010/10/27/1/251/499/21_-164633541.jpg&finnkode=25149921 Hilsen den andre Førde-dama
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Tja... Ble mest fasinert av familiebildene.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #11 Skrevet 27. oktober 2010 Greit hus (utvendig og romløsninger), men med mange etter min mening grelle overflater (tak, golv, vegger, osv.).
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Har sett det ja, men vil helst ikkje ha så mykje oppussing. Dessutan likar eg ikkje skulevegen fra Steinen og til Flatene. Kva syns du om Grovene då? Hi
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Sola går ned 19.30. Litt tidlig ja, men ikkje så aller verst. Det er to utleigeleilighter som er utleigd for tilsaman 8.000 per mnd. Hi
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg er egentlig ganske fascinert over at noen i det hele tatt bosetter seg i Førde.. for en trist plass
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Synest det var greit hus men jeg ville ikkje ha kjøpt det. Jeg ville ha hatt ein god hageflek som ungane kan boltre seg på. Kjøpte sjølv eit rønne hus med stor hage til 1,3 mil. Har pussa opp heile huset. Eletriske og vass uttaket fra gata og inne. Har kosta oss 2 mil. Sitter med lån til 1,7 mil. Men fikk 3,8 mil for vår andre hus. Huset er taksta til 4.8 mil.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #17 Skrevet 28. oktober 2010 Vi vil ikkje ha stor hage, då ingen av oss likar hagestell. Så akkurat det er berre positivt. Fleire som vil sei si meining om huset? Hi
Gjest Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Syns huset var fint, men det mangler bad i hovedetasjen og det har bare tre soverom (?). Lite for et så stort hus. Badet har ikke dagens standard, og det må en del overflateoppsussing til for at det skal bli pent.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2010 #19 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, eg såg at det ikkje var bad i hovedetasjen, men det har både bad og gjestetoalett i 2 etasje. Den eine leiligheta kan lett integrerast i hovedhusværet dersom vi treng større plass. Fleire med synspunkt? Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå