Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Istede for og kjøpe bil,er dette et ok alternativ? Hva må til?Må man i bank og sånn?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg leaset en Mitsubishi i tre år, helt topp. Betalte ikke noe inngangssum, betalte heller en høyere månedlig sum. I den summen var servicer og dekkskift inkludert. Fikk også billig forsikring gjennom forhandleren. Etter tre år leverte jeg bilen tilbake, de sjekket den for skader og unormal slitasje, alt var i skjønneste orden og jeg dro derfra. Hadde tilbud om å kjøpe den ut, men dum som jeg var takket jeg nei. Beste bilen jeg noen gang har hatt, ingenting galt med den på tre år, ikke en eneste lyspære røyk en gang. Fordel med leasing: Du tar ikke opp lån, så det vil ikke dukke opp som lån eller eiendom på selvangivelsen eller i andre registre. Bakdel: Du betaler på et objekt som ikke blir ditt, ergo er det litt penger ut av vinduet. Med leasing er det også meningen at man skal bytte inn bilen i en ny en hvert tredje år, gunstig for de som vil ha ny bil ofte og tenker sikkerhet, men økonomisk sett så er det ikke noe kupp. Bil blir aldri en god økonomisk investering slik det å kjøpe et hus er, men det gunstigste ifølge økonomer er å eie en bil i seks år, for så å selge den.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Hmm,tenker litt på det altså Tusen takk for en kjenpe fint svar
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 -et kjempe fint svar (skulle det stå,gikk litt fort ) Hi
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Mannen min skulle,men hadde innkasso,så fikk ikke. Så fort det er ordnet,skal vi lease.Synes det ser kjekt ut!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Å kjøpe bil er jo uansett som å kaste penger ut av vinduet, du kan aldri regne med noen stor avkastning når du selger bilen, og kjøper man en helt ny bil, så må man regne med at den taper seg veldig mye i verdi med en gang man kjører den fra forhandleren. Vi tenker på å lease neste gang vi skal ha oss bil, som blir når baby nummer to dukker opp, vi må bare kvitte oss med de to vi allerede har..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå