Thea Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er klar over at å få barn er en velsignelse, men når det er sagt så lurer jeg på når det er lurt å satse på å få nr 3... Har ei jente født i mai 06 og gutt født april 08. Har alltid ønsket meg tre, men litt usikker på hvor tett. Hva er din erfaring? Tenker at det ikke må være for mange år mellom for at de skal få glede av hverandre, at ikke jeg skal være for gammel, men også at det sansynligvis blir siste barn og at jeg vil ha god tid til å nye babytiden. (og da godt med større storesøsken)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Vi fkk nr 3 ca 2 år og 9 mnd etter nr 2 (23 mnd mellom nr 1 og 2). Jeg synes det ble litt for lang avstand egentlig, eller for kort alt ettersom. Vet mange synes ca 3 år mellom er flott, men jeg synes ikke det. De er for langt fra hverandre i alder til å være i nær nok nivå til å ha samme type lek, og de er for kort fra hverandre i alder til å slippe den verste plagingen/kranglingen. I tillegg synes jeg det var ganske stress at det å være høygravid og ha nyfødt sammenfallt med bleieslutt, voldsom trassing osv. Jeg synes 2 år mellom barna er veldig greit, og over 4 år er behaglig, men dette er jo bare min erfaring og mening. Så jeg ville kanskje ventet litt til om jeg var deg, men dette er jo noe dere skal bestemme, ikke vi her inne :-)
plastblomst♀♂♂ Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har 3 år og 3 måneder mellom nr. 1 og 2, og 22 måneder mellom nr. 2 og 3. 3 år i mellom var ikke slitsomt, men det tar jo lenger tid før de er på samme nivå under lek. Men de leker mye sammen (5 år og 2år), og har mye glede av hverandre. Jenta mi på 5 år er veldig tålmodig med lillebrødrene sine og veldig flink til å inkludere 2-åringen. 22 måneder imellom er litt mer slitsomt i begynnelsen, men har også gått veldig greit. Mye mindre slitsomt enn jeg fryktet. De er såpass tett i alder at nivået når det gjelder lek og lignende jevner seg fort ut.
It's all about me Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg fikk barn i april 06, august 08 og igjen i april 10. De er tette, og det synes jeg er helt perfekt. Ser allerede bååndene mellom dem og er sikker på at de kommer til å få mye glade av selskapet det er å ha en nesten jevnaldrende søsken. For meg var det utelukket å ha mange år imallom nettopp pga dette.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har ei jente født i mars 06, ei født i juli 08 og venter nå baby3 i april 11
La Perla Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Det er 3 år og 9 mnd mellom mine to eldste. Nummer tre kom omtrent på nummer to sin syvårsdag, så da var den eldste 10 1/2 - nesten 11. Det er mange fordeler med en attpåklatt. Da har de eldste blitt store og flinke og kan både greie seg selv og hjelpe masse til med minstemann. Jeg hadde masse tid til å kose med babyen og gi mye oppmerksomhet. Han har i tillegg nytt godt av alle venninnen til storsøstrene, som har overøst ham med oppmerksomhet, lek og kos. Ulempen er at han ikke har noen nesten jevnaldrende å leke med hjemme eller på ferie - da er vi avhengig av venner. Det er greit nok med storestøstrene innimellom, men det blir jo ikke helt de samme. I tillegg føler jeg jo at jeg har vært småbarnsmor i uendelig mange år. Men det er jo veldig koselig, da ;-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 nummer 3 kom når mellomste var 3 år 1 mnd og eldste var 4 år og 11 mnd. Har fungert greit, men hadde jeg fått gjort om det så skulle jeg ha gått for ca 2 år mellom mellomste og minste
Draculababy Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Vi fikk nummer tre 5 år etter nr 2. De to eldste er det 3 år mellom. Syns det er kjempe deilig med så stor aldersforskjell! De to eldste klarer seg selv på alle områder, så jeg har bare ett barn å stelle. I tillegg er det veldig god hjelp i eldste på ni som både bærer, trøster og koser med minste. Klart at minste havner jo litt utenfor ved lek i fremtiden vil jeg tro. Men samtidig kan det jo være kjekt for han med så store søsken som kan ta han med på spennende ting! De to eldste som det er tre år mellom leker veldig godt sammen, de krangler som besatt enkelte ganger, men er veldig sammensveiset mot oss! Syns tre år er en fin avstand også, men vi fikk trassaldren til eldste midt opp i babytiden, så det ødela litt av kosen med å ha baby.
Rosie the riveter Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har nøyaktig 3 år mellom 1 og 2 mann. Mellom 2 og 3 mann har vi 2 år og 4 mnd. Men det er 3 skoleår mellom alle 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå