Rosie the riveter Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Poden er nå blitt 7 år og vi skal ha selskap til helga for 10 kompiser. Selskapet skal vare i 2 timer fra klokka 13 - 15. Trenger tips om allt fra mat (det enkle er ofte det beste) og aktiviteter. Tidligere har det ca sett sånn ut: Gaveåpning med flasketuten metoden Spising av varmmat Frilek Spising av kaker ol Fiskedam m godtepose og frilek - Vi har med vilje latt være å ha mange organiserte leker fordi jeg blir svett bare av tanken på å organisere 10-12 viltre smågutter. Nå føler jeg kanskje at fiskedam elementet begynner å bli litt "gammelt"? Noen som har tips og ideer? Det er meldt KALDT vær, så det blir uaktuelt å være ute. HJELP!
Verbena Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Her har eldstemann som blir 7år i januar bestilt pizza og film bursdag! Regner med vi sier at han får be max 10stk. De skal være i kjellerstua, som er guttene sin stue. Få pizza servert der. (minipizzaer eller så lager jeg en stor) Leke litt, regner med han vil vise frem litt av leker og ting. Så skal de se film og få godteri til. Kommer til å ringe rundt til foreldrene sånn at vi velger en film alle får lov til å se, sånn at jeg ikke får sinte foreldre på døra i dagene etterpå. Jeg tenker egentlig at på de to timene din gutt skal ha bursdag så trenger du ikke å ha så mye opplegg. Varm mat, pølser og pizza er jo populært og enkelt. Jeg bruker å lage muffins istede for vanlige kaker. Sjokolade og monster/prinsesse (blå/grønn konditorfarge i monstermuffins og rød i prinsessemuffinsene). Om du MÅ ha godteposer så kan du jo gjemme de rundt om i huset også må guttene lete etter de, istede for fiskedam. Ellers så styrer de jo mye selv i den alderen. Men du kan jo ha noe i bakhånda i tillfelde det skulle oppstå kaos. 2 timer går egentlig ganske fort med så mange unger i hus.
Rosie the riveter Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Takker for svar Hadde tenkt litt på dette med filmbursdag og når tror jeg at jeg ble overbevist. Når det kommer til godteposer, hadde jeg egentelig tenkt å sløyfe de og heller servere noe godt til filmen. De fleste skal jo ut å gå Halloween på kvelden, så det blir nok en del godteri der...
Gjest irismor Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis du lager filmbursdag så kjøp inn plastglass med lokk og sugerør. Popp popcorn og ha i en bolle til hver. Lag eventuelt en liten godtepose til hver eller bare noen små sjokolader til hver. Lag muffins det er en slager i barnebursdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå