♥ McQueen♥ Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Skal være fadder til en liten prinsesse og lurte på å sy en Mei Tai å gi i gave. Er dette en ok gave eller er det bedre med noe annet?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 hvis du vet at hun ønsker seg det så hvorfor ikke
Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg hadde blitt sååååå glad om guttungen hadde fått no så praktisk og fint i gave
It's all about me Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Du skal i dåp og gir gave til foreldrene var det første jeg tankte. Dåpsgave er for meg et minne som barnet skal ta med seg videre i livet. Klart barnet kan sikkert ta med seg Mei Taien, men hadde heller gitt den utenom/i tillegg.
Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Enig med Frokostquiz, en Mei Tai (et slags bæretøy, sant?) er en gave til barnets foreldre. Skal du gi dåpsgave, så må du gi gave til barnet.
frk Nilsen Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Flott gave! Nå er ikke mine gutter døpt, men hadde de blitt det hadde jeg satt stor pris på en hjemmesydd MT
It's all about me Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Hun ønsker seg.... Jeg hadde blitt sååååå glad.... Jeg hadde satt stor pris på.... osv. Dåpsgaver skal være gave til barnet, ikke foreldrene. Mei Tai er en fin gave, men ikke i dåp. Heller til en av foreldrene sin bursdag kanskje.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg hadde satt pris på om vi som foreldre hadde fått det til å bære barnet i, bare for å poengtere at det jo er barnet som primært skal bruke den. Sånn egentlig Fin gave, kjør på!
tullla Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Helt super gave!!! Kommer barnet mye mer til gode enn enda et anheng eller armbånd!
meg83 Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Super gave!! Gjør vel ingenting om den er til foreldrene også! =)
Gjest vinterbrud Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 En flott gave,men jeg hadde ikke brukt den da jeg ikke har rygg til å bære.
soleia Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Synes det er ei flott gåve, om det er noko foreldra har lyst å bruke. Det er jo kjekt for barnet å bli bore på magen/ryggen til mor og far, så det er ei gåve barnet har glede av. Det kan vel godt hende barnet vil ta fram att Mei Taien når det ein gong får barn sjølv, like gjerne som det vil ta fram ein eller annan sølvdings det fekk til dåpen.
♥ McQueen♥ Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 27. oktober 2010 Vet at foreldrene har lyst på en slik jeg har sydd. Så jeg vet den blir brukt om de får den. Men var litt usikker på om det var en dåpsgave, og ble ikke klokere av de svarene jeg har fått Men det er vel bare å bestemme seg... Har en del i bestilling, så får se om jeg rekker det Tusen takk for svar, folkens. Og jeg blir glad om enda flere har synspunkter om denne saken.
It's all about me Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 Det jeg da hadde gjort er å kjøpe et smykke eller noe annet til jenta og pakket inne Mei Taien til foreldrene. Lagt med et kort hvor du gratulerte dem med dåpsbarnet og takket for tilliten ved at du fikk være fadder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå