plastblomst♀♂♂ Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Noen her med oppskrift på en god gryte?
tine0810 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 jeg pleier å lage på slump med viltkjøtt, bacon, sopp, creme fresh, soyasaus, mel, salt, pepper, einebær, tyttebærsyltetøy (eller solbærsaft), matfløte.....kankje litt purre eller løk.... har jeg fått med meg alt da mon tro?
g09g11&?13 Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Brun reinsdyr skav, krydre med salt og pepper, strø mel over kjøttet rett før det er ferdig brunet (så slepp du å bruke jevning). Ha kjøttet over i en kasserolle ha vann i stekepanna og la det boble litt på plata før du heller det over kjøttet. Så bruner du sopp og løk som du også skal ha i kasserollen. vannet skal nesten dekke kjøttet. Dette krydrer du med noen knuste einebær og koker til kjøttet er mørt. Så har du i litt fløte, rømme, negro (hvit gryte er ikke godt), brunost, ripsgele eller tyttebær. Så må du jo sef smake til med mer salt og pepper!=) Beste oppskrifta på reinkjøtt i heele finnmark;)
Wopi Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Reinsdyrskav som jeg bruner, sammen med løk og champignon. Så bruker jeg en Toro Viltsaus som jeg "godter" opp litt med fløte, brunost og knuste einebær. Serveres enten med ris eller kokte poteter og tyttebær for de som liker det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå