Gå til innhold

Hvordan lager dere viltgryte?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med oppskrift på en god gryte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å lage på slump med viltkjøtt, bacon, sopp, creme fresh, soyasaus, mel, salt, pepper, einebær, tyttebærsyltetøy (eller solbærsaft), matfløte.....kankje litt purre eller løk.... har jeg fått med meg alt da mon tro?

Skrevet

Brun reinsdyr skav, krydre med salt og pepper, strø mel over kjøttet rett før det er ferdig brunet (så slepp du å bruke jevning).

Ha kjøttet over i en kasserolle ha vann i stekepanna og la det boble litt på plata før du heller det over kjøttet.

Så bruner du sopp og løk som du også skal ha i kasserollen.

vannet skal nesten dekke kjøttet.

Dette krydrer du med noen knuste einebær og koker til kjøttet er mørt.

Så har du i litt fløte, rømme, negro (hvit gryte er ikke godt), brunost, ripsgele eller tyttebær.

Så må du jo sef smake til med mer salt og pepper!=)

Beste oppskrifta på reinkjøtt i heele finnmark;)

Skrevet

Reinsdyrskav som jeg bruner, sammen med løk og champignon. Så bruker jeg en Toro Viltsaus som jeg "godter" opp litt med fløte, brunost og knuste einebær. Serveres enten med ris eller kokte poteter og tyttebær for de som liker det...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...