Mamman til AM&JS Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har nemlig hørt det stikk motsatte..noen som vet med sikkerhet??
Gjest ->>- Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Nah. Samme sjanger, ca samme bivirkninger, så jeg vil tro det er mest doseavhengig og individuelt.
Mamman til AM&JS Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2010 Legen til mannen min, riktig nok en turnus lege sa at Voltaren var såå sterkt for magen...
Fire småtroll Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg reagerer absolutt mer på Voltaren, får skikkelig diare og luft i magen. Ibux blir jeg bare litt uggen i magen av. Men jeg har gått på 10-dagers kurer med Voltaren mens Ibux har jeg bare tatt akutt så det har kanskje noe med dosen å gjøre?
Mamman til AM&JS Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2010 For å si det sånn så vet jeg ikke hva han mente..men mannen min har kronisk vondt i foten liksom...altså noe gikt tendens..og da har han fått Voltaren av flere leger for akkurat dette...Noen legen han var hos nå for andre problemer ikke forsto noen ting av..
Gjest ->>- Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har aldri hørt at det skal være sterkere enn andre NSAIDs (ibux, naproxen etc), men disse er jo generelt problematiske i forhold til magesår og slikt - i hvert fall om man går på høye doser eller bruker dem over lengre tid.
Hanna30 Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Det har med dosen å gjøre tror jeg. Jeg går på voltaren pga. leddgikt, tar da høye doser, og det er selvfølgelig da hardere enn en lavdose ibux. Men ibux kommer jo også i ulike doser, 200, 400 og 600mg som jeg vet om, kanskje høyere doser også? Jo høyere dose jo hardere for magen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå