Gå til innhold

Voltaren hardere for magen enn f.eks Ibux???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig hørt det stikk motsatte..noen som vet med sikkerhet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nah. Samme sjanger, ca samme bivirkninger, så jeg vil tro det er mest doseavhengig og individuelt.

Skrevet

Legen til mannen min, riktig nok en turnus lege sa at Voltaren var såå sterkt for magen...

Skrevet

Jeg reagerer absolutt mer på Voltaren, får skikkelig diare og luft i magen.

Ibux blir jeg bare litt uggen i magen av.

Men jeg har gått på 10-dagers kurer med Voltaren mens Ibux har jeg bare tatt akutt så det har kanskje noe med dosen å gjøre?

Skrevet

For å si det sånn så vet jeg ikke hva han mente..men mannen min har kronisk vondt i foten liksom...altså noe gikt tendens..og da har han fått Voltaren av flere leger for akkurat dette...Noen legen han var hos nå for andre problemer ikke forsto noen ting av..

Skrevet

Jeg har aldri hørt at det skal være sterkere enn andre NSAIDs (ibux, naproxen etc), men disse er jo generelt problematiske i forhold til magesår og slikt - i hvert fall om man går på høye doser eller bruker dem over lengre tid.

Skrevet

Det har med dosen å gjøre tror jeg. Jeg går på voltaren pga. leddgikt, tar da høye doser, og det er selvfølgelig da hardere enn en lavdose ibux. Men ibux kommer jo også i ulike doser, 200, 400 og 600mg som jeg vet om, kanskje høyere doser også? Jo høyere dose jo hardere for magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...