Gå til innhold

Hva mener DU er hysterisk av mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer stadig opp nye tema her hvor enkelte blir sett på som hysteriske mødre og andre dårlig mødre. Hva mener du er hysteri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå-hjelm, eller hva det nå heter, er fantastisk dustete (snakker da IKKE om hjelm til barn med sterke motoriske problemer el.)

Mødre, og fedre, som passer på og overvåker barna sine 24/7 og som skylder på alle andre når noe går gale. Det er ALLTID de andre som tar feil, må vite, haha!

Skrevet

De som foventer og forlanger at barnehagen skal følge barnets tillærte rytme 100 % og ikke klarer å slippe taket.

"Ja, men MITT barn ...." De driter i at det er 20 andre barn i barnehagen.

Skrevet

Haha, BlåBlå, spot on!

18:50

Skrevet

De som tror de er så uunnværlig for barnet at de ikke engang klarer å la pappaen være hjemme alene med det en kveld.

Skrevet

Hysteriske mødre kan samles under en fellsebenevnelse: SUKKERFANATIKERE

De som er hysterisk redd for dette stoffet er hysterisk over HELE linja.

De mødrene som ståker over kake i barnehagen er de samme som ståker over bussturer og opphold ved strand osv i barnehagetid.

Skrevet

Jeg vet om ei som jeg vil betegne som hysterisk mor. Vi er ikke venninner eller noe sånt men vi har felles venner så derfor hender det at vi støter på hverandre i feks barnebursdager. Egentlig så trodde jeg ikke at det var så ille, helt til første gangen vi var i samme barnebursdag.

Vertskapet hadde selvsagt laget bursdagskake med lys, gele, brus og alt annet som kjennertegener en skikklig bursdag. MEN hennes barn fikk ikke RØRE noe av dette. Han hadde matpakke med seg han. Den besto av noe så stusselig som 1 grønnt epple, 1 vannflake og 1 lite beger med sånn yoghurt uten smak eller sukker. Dette gav hun gutten sin mens hun formante for alle oss andre om hvor grusomt sukker var og at hennes sønn heldigvis ikke likte sånn "fæl" mat..

Jada gutten sto jo bare der og sikla og så med store forventningsfulle øyne på allt det gode, helt til moren kom og ødela hele forventingene hans med og dra opp den "matpakken". Stakkars gutt tenkte vel alle som var der da...

Skrevet

JEG er en hysterisk mor... Vet ikke om noen som er verre enn meg på det området:)

Skrevet

20:06 : Så utrolig trist! Greit nok at man ikke er noen stor fan av sukker, emn det der... Det der var bare ondskapsfullt! Stakkars gutten:(

Skrevet

Hysterisk-mor-stempelet er en form for hersketeknikk som er svært utbredt på dib/bim, omtrent like populært som beskyldninger om å være "perfekt". Kjekt å ha for dem som ikke gidder sette seg inn i andres situasjon eller som vil sette munnkurv på andre.

Skrevet

Det der er ikke bar hysterisk, det er direkte ondt.

Stakkar gutt, noen skulle ha avldedet mamman og sneket i han en godbit eller 10.

Skrevet

De som for dårlig samvittighet over og være borte fra barnet sitt en dag.

Skrevet

Jeg er enig i det en her oppe sier om at uttrykket "hysterisk" blir litt vel mye brukt som hersketeknikk her inne. Men jeg synes allikevel det finnes endel hysteriske mødre både her og ute i min virkelige verden.

Har er noen eksempler på hvaslags mor er en hysterisk mor i mine øyne:

- En mor som ikke lar ungen overnatte borte hos besteforeldre eller noe før ungen er flere år, fordi "Små barn har det best hjemme med mor og far og får ikke noe ut av å overnatte borte i fremmed seng med fremmede rutiner".

- En mor som kontrollerer alt med barnet sitt sånn at far ikke får selvstendighet til å klare å plukke ut klærne eller velge hva barnet skal få på brødskiva.

- En mor som kler på ungen altfor mye til enhver tid og ikke kan ta ungen på armen og hente posten tre meter unna inngangsdøra uten å ta på den yttertøy når det ikke er minusgrader ennå engang.

- En mor som er så redd for barnet sitt at hun ikke kan la barnet leke med andre barn uten å stå å følge med som en hauk i tilfelle en av de andre ungene skulle komme til å slå.

- En mor som reiser til legevakta for hvert minste fall og til legen hvis ungen har tegn til litt tett nese og begynnende feber.

- En mor som er overdrevent opptatt av merker og type leker og sånn. Typ: Bare kjente barnemerkeklær og leker i tre og stoff.

Skrevet

Høres ut som en usikker mor. Usikker = hysterisk?

Skrevet

Når klær blir borte i barnehagen og mamma blir sint på de ansatte.

Når barnet har våt bleie ved henting og mamma blir sint på de ansatte.

Når noen får hysterisk anfall av at et barn under ett år får i seg noe sukkerholdig.

Når rutiner blir en tvangstrøye og man ikke kan delta i en hyggelig aktivitet fordi barnet "må legge seg kl 19".

Når det er farlig å putte ting fra bakken i munnen.

Når mødre forventer at barnets gamle rutiner skal følges i barnehagen i steden for at barnet skal få nye (som passer bedre i den nye settingen).

Og så masse masse mer....

Skrevet

Jaaaaa!!!! gå hjelm er idioti!!!!

Skrevet

Mødre som heller lar babyer skrike av smerte enn å gi dem en paracet en sjelden gang.

Mødre som gruer seg til å sende ungen i barnehagen 9 mndr før barnet SKAL i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...