venter en prinsesse i august<3 Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Er snart igang som prøver, og lurer på om der er noen som har erfaring med amming etter brystreduksjon?
clarice_starling Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Hei Jeg hadde brystreduksjon da jeg var ca 19 år. Fikk første barn da jeg var 27. Hadde flyttet brystvorter og har ikke følelse i dem. Med førstemann var jeg usikker på hvordan dette kom til å gå, og fikk en nesespray på sykehuset som skulle hjelpe til med melken. (Oxytoxin eller noe)... Førstemann passerte fødselsvekta si på sykehuset, og hadde en del melk. (Ganske utrolig egentlig) Fikk en del tull med såre brystvorter og sår, og det ble litt flasker underveis. Var redd han ikke fikk nok melk. Dette, kombinert med stort blodtap under fødsel, og lang periode før blodprosent var på plass, så ble det mer og mer flasker. Var liksom redd det ikke var nok. Så rundt 3 mnd mistet jeg melk (etter å ha stresset rundt dåp, og latt det bli for mye flaske) Med nr 2 så bestemte jeg meg for å prøve uten flaske. Tenkte at førstemann tross alt gikk over fødselsvekt på sykehus. (Pluss at jeg ville spare penger, og vask av flasker)Denne gangen var settingen bedre( Jeg var i bedre form etter fødsel, og ikke så såre brystvorter), så det gikk mye bedre. Brukte ikke en gang nesesprayen og ammet til han var 9 mnd (Da mistet han intr for puppen). Han fikk ikke mer enn noen få flasker på alle de mnd...) Så det kan gå an Spørs vel litt hvordan det har gått med flytting av brystvorter... Amming er lettvint og bra... men det er IKKE verdt å gråte hver dag og være fortvilet for man ikke får det til. Er så mye bra morsmelkerstatning nå, at man ikke trenger å stresse.. begge mine gutter er friske og sunne.. er glad jeg kunne amme andre gang, men synes det var helt greit med flaske første gang.. og ha en god tid med babyen og kose meg Lykke til!
venter en prinsesse i august<3 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Tusen takk for svar;) Det er 2 år siden jeg tok brystreduksjon, med flytting av brystvorter. Har følelse i begge brystvortene, faktisk mer enn før oprasjonen. (Det sa kirurgen ikke skulle gå an, men slik er det) Håper på å klare amme da dette er det enkleste, men tiden vil vise;)
SuperMoM <3 Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Dette er også noe jeg lurer på siden jeg tok brystreduksjon i April i år.. Har full amma begge mine de 6 første mnd og ammet + gitt fast føde etter det. Så er spent på hvordan det blir denne gangen nå da
ambumamma Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tok brystreduksjon for 5-6 år siden og flyttet bryst vorte og hele pakka. Klarte ikke amme første gangen, eller det vil si jeg fikk alt for lite melk til han, men det er godt å høre at noen har klart det, for det gir meg lyst til å prøve mer med nr to Men som hun sier over her, går det ikke så går det ikke. Orker ikke bruke mange kvelder på gråt og frustrasjon over å ikke vite om babyen får nok. ! mann er fostra på flaske og har det jo helt fint nå Lykke til med ammingen HI, håper vi får det til alle mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå