Gå til innhold

Hvor mye liv kjenner du til nå ????


Nr 2 på vei <3

Anbefalte innlegg

Er 15 fullgåtte uker nå. Jeg kjenner liv, men det er lite :/ noen dunkt et par ganger om dagen annenhver dag.. vet det vanlig når det er såppas tidlig..

Er det jeg sammenligner med nr 1, med han var det trubo fra første spark, var veldig aktiv i magen fra han begynte å sparke til han ble født, på denne tiden kjente jeg en del liv fra han, flere ganger om dagen, masse små spark..

Men denne lille er lat, lite med liv, får litt tvangs tanker her, lyst å bestille en ul time får se hvordan det står til, men har ordinær ul om 4 uker, tenker er jeg bare paranoid eller burde jeg ta turen, eller vente 4 uker til og se om det tar seg opp ??

 

Noen andre med lignende historier å roe meg ned med ???? Pliiis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tre har så langt vært veldig forskjellige. Førstefrøken var en skikkelig turboprinsesse fra første spark. Andremann var litt tregere og veldig ujevn i starten, men helt vill på slutten. Han sparket imidlertid ikke mye, men romsterte veldig. Så ut som han skulle trenge seg gjennom magen av og til. Nummer tre kjenner jeg så langt bare veldig forsiktig, og slettes ikke hver dag. Jeg er i uke 15, og har kjent liv noen uker, men bare veldig forsiktig og ikke regelmessig, så jeg tror ikke du har noen grunn til å fortvile eller bekymre deg;-)

Men man blir litt stressa av slike tanker. Jeg trodde nummer to måtte være en hjernedød tjukkas, fordi han bare romsterte rundt og aldri sparket som søstra. Men han kom ut som en helt gjennomsnittlig, velskapt gutt og har jammen sparket fra seg siden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente spark fra uke 14 med førstemann. Husker ikke helt om det var så mye og jevnlig, men hun sparket masse etterhvert. Nå er jeg i uke 17 og kjenner liv daglig. Det er SÅ herlig! Varierer hvor mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 15+4 og kjenne ikkje noko liv endå. Huske ikkje koss det var sist, men eg begynne å venta litt nå..ligge og kjenne etter etter eg har lagt meg om kveldane, men ikkje noko tydelig spark endå..glede meg sånn t liv, og ul òg, for då ser me om alt står bra til. :)

Alt e nok normalt..forstår d som at ein ikkje kan venta å kjenna regelmessig før veke 26(?), og d e lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 15+5, så nesten 16 uker, og har bare såvidt begynt å kjenne liv. Jeg bærer også på nr. 2, og kjenner nå liv mye tidligere enn sist, da tror jeg det var rundt uke 18. Bare en liiiten fiskehale som bobler rundt inne i der, så det er nok ingen grunn ti lbekymring om du ikke merker så mye til tassen!

 

Og husk at det er forskjell på søskene, så kanskje du får en roligere baby denne gangen :-)

 

Lykke til på UL (jeg har i midten av november og gleder meg masse!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man skal kjenne liv daglig fra uke 22 da, eller rører jeg helt ?

Tusen takk for svar hvertfall ! Får bare smøre meg med tolmodighet :)) Jeg kjenner hvertfall noe, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er veldig individuelt og det trenger for all del ikke være noe galt med babyen hvis du ikke kjenner så mye ennå. Det er jo fortsatt veldig tidlig i uke 15. Jeg kjente første spark fra den lille i uke 15+4. Da var det mye spark og tegn fra den lille men så var det 2-3 dager da jeg ikke kjente noe i det hele tatt. Det er slik du beskriver, noen dunk i løpet av dagen også ingenting. Jeg har vært på UL i uke 15 og så en veldig aktiv liten baby der inne. Den lå ikke stille 2 min mens vi var på undersøkelsen, selv om jeg ikke kjente noe av de bevegelsene. Så sa jordmor at jeg har foranliggende morkake denne gangen, så det kan også være avgjørende på hvor mye man kjenner og hvor tidlig. Men mitt barn nr 1 kjente jeg spark fra uke 17-18, og med nr 2 kjente jeg spark fra uke 16+.. Så regner med at det kommer til å bli sterkere og oftere etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.Jeg er fullgått 16uker i dag og kjenner ikke noe liv enda,eller ikke fått noe spesielt til mage.Jeg har tenkt og få meg en lege time i morgen for å høre hjerte lyden,er litt små bekymret.Hadde ei vennine som fikk vite at ungen var død på ordinær ul..så det skremmer meg litt.Var på ul når jeg var 9+5 og da var alt i orden..skal ikke på ul før den 15nov..så håper den lille begynner og gi tegne fra seg snart,dette er mitt 3svangerskap.

 

Håper vi alle kjenner at den lille sparker snart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent liv nå hver dag i 2 uker. Masse spark, dult og harde bulker som står ut på utsiden. Er 17+5 idag og dette er mitt andre svangerskap. Sist hadde jeg foranliggende morkake og kjente noen små knepp i uke 19 og regelmessig fra uke 21-22 med flere ganger daglig og gode tydelige spark - men alltid bare nederst og til hver side! Kjente ikke noe fremme på magen før helt på slutten, og kjente enda tydeligere spark mot blære enn i huden på magen. Var med i "Tell trivselen" prosjekt da og fikk info om hvor mye, lite og ofte man kunne kjenne spark og alle variasjoner var normale. Og å telle ti spark tok aldri mer enn 5 min på meg selv med foranliggende morkake! Men de var klar på at etter man har passert uke 24 og har kjent liv daglig så kunne det bli rolige perioder men så lenge det er spark er det liv! Og at man aldri skulle vente til neste dag om det ble helt stille! Men nå er du ennå så tidlig på vei at det at du kjenner noe som helst allerede, er ikke vanlig for alle og det er nok lenge ennå til sparkene kan bli skikkelig sterke. Jeg ville slått meg til ro med at det ER liv, selvom det ennå er svakt og ikke så ofte! Det er mange faktorer som kan spille inn på hvor mye babyen sparker og hvor mye du kjenner og det betyr ikke nødvendigvis at noe er galt fatt! Kos deg med de små hilsener fra den lille, ikke lenge til det blir ubehagelig med en skikkelig spark i blære eller ribbeina!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...