Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Det er fryktelig synd på denne lille døde gutten.Det er helt forferdelig. Tragisk. Bare for å ha sagt det ! Men måten mange av dere omtaler denne saken på syns jeg begynner å gå alt for langt ...... Hva vet vi egentlig om denne saken bortsett fra hva vi hører og leser i media? Var vi der når det skjedde ? Nei ! Mange av dere går etter interjuvet moren ga i dagbladet og trekker deres konklusjoner utifra dette, men ingen av dere kjenner henne og hennes livshistorie .Kanskje hun viste noe eller kanskje hun ikke viste noe , ikke vet jeg og ingen av dere heller ! Det er det bare hun som vet . Tenker dere over de to små barna som er helt uskyldig oppi alt dette og som må leve med dette .De to elsker jo foreldrene sine uannsett... Og når dere ikke har noe bedre å si enn : De kan brenne i helvete ,at vi som ser saken fra begge sider er avskum ,de skulle aldri ha hatt flere barn ol.Kan dere ikke bare la saken ligge ,dere kommer ikke med noe konstruktivt !
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Men hva gjør det deg at vi tar opp denne saken?Med en så alvorlig sak, er det en selvfølge at det er mange meninger og sterke følelser!I hverfall her inne der alle selv er mødre! Det er helt fint at du mener at du kan se saken fra flere sider, men uansett kan man ikke komme bort i fra, at her har moren sviktet på det groveste ved at hun ikke forsvarte sin sønn. Jada, vi vet ikke hundre prosent sikkert hva som foregikk i deres hjem, men indisiene er så klare at jeg ikke skjønner at det kan være noen tvil om hva som har skjedd og hvem som har gjort det!Han sitter tross alt inne for drap på Christoffer! Om du synes disse trådene er så ille,så kan du heller velge å ikke lese dem. Enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Nei, vi skal ALDRI la Christoffer-saken ligge! Han fortjener at det blir fokus på hans og andres saker, og om det innebærer at moren opplever det ubehagelig, så so be it. I dette tilfellet har hun selv oppsøkt media, altså er det fullt ut mulig - under vær varsom-plakaten-, å diskutere både henne og saken. OM moren ikke visste noe, så er det kritikkverdig det også. Det får da være måte på hvor mye man kan tillate seg å lukke øynene! Og forresten, "de elsker jo foreldrene sine uannsett..." (sic) stemmer heller ikke. Kanskje som små, men også de vil stille spørsmål etter hvert, og da håper jeg den moren har bedre svar.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Den saken blir jeg ALDRI ferdig med. En skam så dårlig rettsvern norske barn har!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er enig med deg i om at vi burde la denne saken ligge nå. Nei, jeg mener heller ikke at den bør glemmes, men føler at den er utdebattert her. Såfremt man ikke har noe nytt å melde, så synes jeg man bør la det ligge nå.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Vi må aldri glemme! Jeg synes det kommer mye konstruktivt her på Dib. Synes det er bra at vi bryr oss og jeg håper vi alle har lært.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Er det under vær varsom plakaten å skrive brenn i helvete ,kalle folk avskum osv ? Nei man skal ikke glemme ,men når den ikke kan bli diskuteret saklig ,da syns jeg man skal la den ligge ! Og selvfølgelig elsker alle barn sine foreldre ,til og med de barna som har det vondt under foreldrenes omsorg ,beskytter sine foreldre om de må .. HI.
ellen-propellen Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er enig i at vi kan la denne saken ligge her inne nå. Det har gått alt for langt alt for lenge her inne.Ordbruken og beskyldningene hagler jo mot personer i begge retninger. Samtidig så kan vi la Kristoffer få hvile i fred. Vi kan glemme han,det er desverre for sent å redde han. Men vi MÅ først ta lærdom av denne saken. Mistenker du vold mot barn eller omsorgsvikt mot barn- Ring barnevernet. Denne tragiske Kristoffersaken kunne vært unngått om noen hadde hatt baller nok til å ta denne telefonen! Denne saken beviser også at man venter for lenge før man sender en bekymringsmelding,og det er bedre med en for mye enn en for lite.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har problemer med å bli ferdig med denne saken fordi jeg ikke synes rettferdigheten har seiret. Hadde småbrødrene til Kristoffer vært i fosterfamilier, hadde stefar fått 18 år i stedet for 8 år, og hadde moren vist et snev av savn og sorg over sin døde sønn så hadde det vært mye enklere å gå videre. Jeg tror denne saken rører ekstra mye ved oss, nettopp fordi den sier noe om barns rettsvern, rettssikkerheten generelt og om at man tross alt kanskje ikke lærer av sine feil. Jeg tror ikke at stefaren drepte Kristoffer for å rydde han av veien, jeg tror aldri det var meningen at gutten skulle dø. Jeg tror den lille gutten ble en kanal for denne voksne mannens frustrasjon, aggresjon og ubalanse. Mulig at han savner gutten bare for å ha noen å denge løs på når frustrasjonen blir for stor. Og med en slik mann skal nå to små gutter vokse opp. Jeg skjønner det bare ikke og det gjør meg så forbanna og trist samtidig!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Veldig smart og skrive et nytt innlegg når du mener vi bør la saken ligge. Og dere som mener saken bør ligge, men at dere ikke kommer til å glemme. Hva faen er det? Når man sitter på hver sin tue og ikke sier hva man mener, men ikke glemmer. Hva hjelper vel det. Jo, da blir det fred rundt disse dyrene slik at de kan kose seg videre med livene sine. Nei denne saken har bare godt av å bli hauset opp igjen og igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg synes det er ok at folk avreagerer her. Det er det det er, en reaksjon fordi man føler seg så maktesløs. Ikke les om du ikke ønsker/orker/er uenig.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #13 Skrevet 26. oktober 2010 Nederste del av artikkelen. http://www.sb.no/nyheter/se-bildene-politiet-ikke-ville-se-1.5728005 Så vanskelig kan det da ikke være??
ellen-propellen Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 Det jeg syns er veldig paradoksalt her inne på forum er at i den ene tråden har ikke barn noe rettsikkerhet og alle er slemme som ikke meldte fra. I den neste tråden så er naboene noen svin fordi barnevernet har fått inn en bekymringsmelding. Jeg gjentar til jeg blir blå at vi må lære av denne saken,og sende bekymringsmelding til barnevernet når vi mistenker at noe er galt
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #15 Skrevet 26. oktober 2010 Nei vi kan ikke la den ligge. Vi skal aldri la den ligge. Vi SKAL markere vår uendelige avsky mot handlingene denne gutten ble utsatt for. Etter å ha lest dommen, og dermed lest bevisene, vet jeg mye om saken. Den er avskyelig, Morens handlinger er avskyelig. Hun burde aldri satt flere barn til verden. Hun bærer ansvaret for at disse barna må vokse opp med vissheten om at pappa er en brutal drapsmann.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #16 Skrevet 26. oktober 2010 Denne saken skal ikke glemmes. Vi skal reise den igjen og igjen, her inne og andre steder. Dette paret skal aldri få fred! Du HI i denne tråden har ingen påvirkning på det. Jeg vet hva du er og kjenner deg igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #17 Skrevet 26. oktober 2010 Utdebattert? Det som skjedde var ikke for at vi skulle ha noe å ha debatt om.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #18 Skrevet 26. oktober 2010 hehe "Jeg vet hva du er og kjenner deg igjen." Og hva er HI,en demon:-P
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #19 Skrevet 26. oktober 2010 Hi er ihvertfall en nær slektning/venn av en barnemishandlende demon.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #20 Skrevet 26. oktober 2010 Ja hu har jobba hardt i hele dag med å forsvare den dømte drapsmannen. Vi kan bare spekulere i hvem hu er..
Mor Løvehjerte Skrevet 26. oktober 2010 #21 Skrevet 26. oktober 2010 Denne saken kan vanskelig ties ihjel. Som vanlig ikke behov for anonymitet:
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #22 Skrevet 26. oktober 2010 Tro meg ,du har ingen anelse om hvem jeg er !Og nei, er ikke venn eller slektning .Kjenner de ikke i det hele tatt . HI.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #23 Skrevet 26. oktober 2010 Dytt! Glem aldri hva som skjedde og hvem som gjorde det!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #25 Skrevet 26. oktober 2010 Denne saken skal aldri legges død. Det er et stygt eksempel på den verste omsorgssvikt i Norges historie, og det skal ikke glemmes! Uansett hvem som er skyldig/uskyldig etc. Omtaleformen enkelte velger, er opp til dem. Lille Christoffer fortjener å huskes. End of story.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå