Gå til innhold

Forslag til jentenavn? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venter ei lita tulle 27. januar - men jeg og bf finner igrunnen ikke noen navn vi er veldig enige om som vi begge liker! (han har såå sær smak, hehehehe...)

Men noen som har noen forslag til fine jentenavn? :) Helst ikke noe veldig "gammeldags", som bestemora mi kunne hett.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan komme med noen forslag:)

Eline (heter jenta mi)

Erle

Adina

Eleah

Mathea

Emily

Karine

Ina

Mie

Marie

Hanna

Lisa (heter jeg, hehe )

 

Mannen min derimot liker mer vanlige norske navn som Malin, Sigrid, Synne osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chinzia

Nathalie

Chantell

chettina

Stefania

Marcella (heter jeg ;-))

Michell

 

Noen jente navn fra vår italienske familie ;-)))

Om du vil ha noe unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeel , bf har ikke akkurat mange foslag, bare navn som edel og anne, eller navn på eksene sine! så han teller ikke så mye egentlig haha :P

 

Jeg har alltid tenkt at min fremtidige datter skal hete Linnea, men plutselig heter jo alle det!! dessuten sa bf først at han HATA Linnea, men nå ELSKER han det plutselig?? Synes det da blir litt feil å kalle datteren hans det , egentlig :)

 

Har falt veldig for Amanda også... men er litt usikker!

Utenom det, har jeg tenkt på Natalie/Natalia, eller noe i den duren.. Jeg kommer ikke på noen navn i det hele tatt, det er jo så vanskelig!! og da hjelper det jo ikke når bf ikke har noen fine forslag, hehe.. eller meninger!!! han må jo mene noe om hva datteren hans skal hete? :)

så jeg vil helst foretrekke forslag, ikke stemmer! :P hehe.. Men enkle, halvnormale men ikke overpopulære navn, helst internasjonale; slik at man ihvertfall kan uttale navnet sitt i utlandet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Januarbaby,

Vi er også usikre på hva vi skal kalle jenta vår med termin 31. januar.

Vi lagde en liste på kanskje 50 navn og så eliminerte vi den ned. Men etterpå gikk vi inn på ssb og sjekka statistikken og der var desverre mange av våre navn gjengangere. Bf går helt klart for Emilie eller Indiane.

Vi står i dag mellom følgende:

Hanna, Emilie, Indiane, Tuva, Thea, Alma, Silje og Julie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja!

 

Har hørt om et par som hadde bestemt seg for et nydeligt navn, da jenta ble født utalte bf: jenta er ikke fin nok for det navnet! Så hun får ikke lov å bære navnet! Det må da være ganske sårende å få høre rett etter fødselen..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei ...

 

Vi diskuterte også mye frem og tilbake hvilket navn vi skulle ha på vårt barn. Jeg har i alle år sagt at Amanda eller Johanne ( etter mine oldemødre) skulle barnet hete om det ble jente og Johan Fredrik om det ble gutt.

 

Men da jeg endag satt i sofaen og så på tv så sa mannen min, Josefine, det må hun jo hete. Og etter at jeg hadde sagt det navnet inni meg noen ganger klang det bare finere og finere, så nå er vi helt fortapt i det navnet. Blir det gutt så skal han hete Joakim. :)

 

 

Det er nok ikke enkelt det der, men noen ganger opplever man jo at like etter fødsel får man et hint om hva barnet skal hete, fordi man ser hva barnet passer og hete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha en gutt som heter William. men om det hadde blitt en jente, hadde det stått mellom;

*Amalie

*Ina Marie (etter min søster + etter svigemor)

*emma

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...