Lykke4ever Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg får ikke til å sove om natten, legger meg kl 23 og ligger våken nesten hele natten. Sover i snitt 2-3 timer med dårlig søvn. Det er ca 2 uker siden sist jeg sov en hel natt. Er så trøtt på dagtid at jeg føler meg dårlig, og har ikke energi til å gjøre noe. Prøver å sove litt på dagtid men får det ikke til. Er sykemeldt pga av blødninger så slipper å slite på jobben. Er redd for at mangel på søvn kan være skadelig for fostret. Trenger desperat en natt med søvn.... er det noen som har noen søvntips?
Snømusa2013 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Er plaget med et samme her. Har ikke sovet på to netter nå, og det er slik ca. 3-4 netter i uka. Hvor langt er du på vei? Jeg er 6+3.... Det er utrolig slitsom og jeg tar også gjerne imot tips. Er jo kjempetrett når jeg går og legger meg, men med en gang jeg kommer i senga er jeg pling våken! Kan godt sove et par timer på ettermiddag, men det holder jo ikke i lengden.......
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Usj, grøsser når jeg leser det, for jeg har hatt en sånn periode kjempelenge jeg også, men er nå endelig inne i en god periode igjen. Jeg var også litt sånn at jeg gjerne kunne ligge våken leeeenge, eller så sov jeg et par timer før jeg våknet midt på natta og ikke fikk sove igjen i det hele tatt... Jeg tror jeg prøvde alle rådene som var om god søvnhygiene osv, men jeg var ikke så veldig flink til å følge rådet med å stå opp etter så og så lang tid uten at jeg fikk sove. Da ble jeg jo bare liggende å tenke på hvor lang tid det hadde gått osv, osv... Om jeg har noen gode råd? Hmmm... Jeg følte veldig fort at det hele ble veldig psykisk, at når jeg gikk og la meg forventet jeg at jeg ikke kom til å få sove og så var det kjørt, liksom... Prøvde å lage rutiner før jeg la meg som jeg fulgte hver kveld, drakk varm melk og honning, leste bok eller så på tv. En periode prøvde jeg med en varm dusj eller et varmt bad. Har ellers funnet ut nå at om jeg passer på å være rolig, puste dyyyypt inn og ut og holde den rytmen, så er det faktisk den måten jeg sovner raskest... Om ikke noe annet hjelper, så ville jeg tatt en tur til legen. Begynner jeg å sllite med dette igjen nå, så må jeg ha hjelp til å sovne iallfall. Har ikke energi eller overskudd til å takle en ny periode med 2-3 timers søvn i flere uker... Håper det bedrer seg for dere! Krysser fingre... Jeg vet akkurat hvordan det er og at man blir helt desperat og fortvilet. Som regel går dette over av seg selv, det er bare en periode, men kommer man inn i en ond sirkel kan det fort ta litt tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå