**Lykke** Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har akkuratt begynt og planlegge og føler at jeg ikke har noen oversikt på hva ting koste overhodet!! Har begynt med mat og lokaler osv, så nå lurer jeg på hva dere andre har betalt for mat,alkohol og lokaler..... og hva bryllupet kom på totalt. Jeg har blandt annet fått pris på ca 40 000 på hotel, det er for lokaler, 3 retters middag, et glass vin til forret og to til hovedrett,kaker, kaffe og hver sin cognac/bailys. Til ca 40 gjester. Og selfølgelig dekking, bordpynt, rydding osv... Synes egentlig det høres veldig greit ut, men jeg aner jo ikke hva resten av gildet koster:) Kirke, kjole, dress, hår, negler, osv. Kan noen hjelpe meg og få ovesikt??
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 En helt grei pris det:) Alt annet av kjole, bukett, fotograf,frisør, sminke, toastmaster, musikk osv er alt etter hva dere velger å bruke av penger. Bukett er dyr! Mitt tips er å komponere din egen bukett, og bare si at du ønsker den pent bundet og at den hentes etter avtale. Nevner du ordet bryllup blir prisen en helt annen. Her kan du spare godt over tusenlappen - og vel så det. Jeg sminket meg selv. Jeg visste jeg ville ha god kontroll på nerver under dagen:) Husk at undertøy, bordkort, solarium og invitasjoner også koster:) Lykke til!
**Lykke** Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2010 Takk for svar, jeg sminker nok meg selv også. Og jeg er så heldig og ha en mor som er blomsterdekoratør og en kommende svigerinne som er fotograf så det skal nok ordne seg Men vet at det er en masse småting som jeg sikkert ikke har tenkt på, derfor jeg lurer på hva dere ande har brukt sånn ca....
FruV Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Driver selv å planlegger bryllup. Når skal du gifte deg? Fant drømmekjolen min på nett så dro jeg til byen å prøvde den.Koster 10.500 så fant jeg den ny på nett til 340 dollar. Har vært inne på optimalprint.no å bestillt bordkort ,innbydelser ,meny og kirkeprogram.
**Lykke** Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2010 Skal ikke gifte meg før 2012, me vi har faktisk reservert lokale allerede, de var til og med bestilt for mai 2012, men jeg skal gifte meg i august da. Ante ikke at man må være så tidlig ute med slikt Skal lagre den nettsiden du nevnte, har du fatt varene, var de bra? Hvis ikke du har fått det, kan du ikke si fra når du får de om du var fornøyd? Det har jeg hørt at mange gjør, prøver i butikk og bestiller på nett, hvor har du bestilt da? Og hvordan vet du at du får akkuratt den kjolen du prøvde...?? Har ikke helt skjønt det der jeg
paper Skrevet 31. oktober 2010 #6 Skrevet 31. oktober 2010 Heisann- og lykke til med planleggingen av bryllup:) Selv giftet jeg meg for ca 2 uker siden, vi var tilsammen 52 stk. Du burde absolutt ha finansiering osv,,i orden før dere bestemmer omfanget, meny m.mer.. Dersom det er tilfellet at hotellet stiller med alt du sier er det en SVÆRT god pris.., er du helt sikker på de ordner med bryllupskake også?? Vi endte til slutt på ca 95.000kr ALT inkludert. Da så det slik ut: Lokale, inkl.3 retter middag ( 2 serveringer av hovedrett, anbefales da folk ofte er SULTNE ), alt avdrikke, også fri bar utover kvelden, pynt av border og selvsagt serveringspersonale. 57.000 kr. ( 1100 pr.kuvert). Kjole meg pluss tilbehør som stay-ups, diadem, sko, bolero 4500kr. Jeg kjøpte kjolen på finn.no. Klær brudessvenn og brudepike: ca 4000. Kake: 4600 ( bryllupskake fra nøtterø bakeri), resten av baking gikk på dugnad). Brudeukett, bukett til brudepike, dekorasjon i kriken og 5 stk corsager, 3500. I tillegg utgifter til invitasjoner, bordkort, takkekort. Musikk: 6000 pluss at vi hadde en solist i kirken som kostet 2000. ABSOLUTT å anbefale. Hun sang 2 nyyydelige sanger vi bestemte. Som du ser er her mye du kan spare inn på også. LYKKE TIL:))))
paper Skrevet 31. oktober 2010 #7 Skrevet 31. oktober 2010 Glemte i min iver: frisør og sminke av 3 stk ( meg, forlover og brudepike) ca 5000 kr. Fotograf droppet vi da vi ordnet det slik at et familimedlem tok seg av det:)
**Lykke** Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2010 Tusen takk det var akkuratt dette jeg ville vite
paper Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Mitt tips er: Se på finn om du kan finne kjolen din der. Disse brudebutikkene er RÅDYRE!!!!!!! Jeg bestilte blomster på et gartneri, myyye billigere enn for eks.en blomsterbutikk. Ordne ALT av trykksaker på internett- DER sparer du masse penger. Dritdyrt i bokhandlere osv.. Mannen min leide forresten smoking- ca 1500. Jeg skal innrømme jeg tok litt av mot slutten, men det var fordi vi uventet fikk vite at vi fikk endel penger xtra av foreldre som ønsket å bidra. Tror dette med musikk etc muligens hadde blitt droppet,,lykke til snuppa!!!
**Lykke** Skrevet 1. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2010 Tusen takk for gode tips! Har en kamerat som er dj så jeg håper jeg kan overtale han til og ta på seg den oppgaven Lokalet har kjempebra annlegg Hva tenker du på med trykksaker?? Invitasjoner og takkekort....?? noe mer?
paper Skrevet 1. november 2010 #11 Skrevet 1. november 2010 Hei igjen du:) Invitasjoner, bordkort og takkekort ordnet jeg på fotoknudsen.no. Bestilte og noen kaffeservietter med våre navn og dato da bryllupet var, ikke nødvendig-bare litt moro og koselig. Nei, ikke mer trykksaker hadde vi. Noen trykker opp både meny, kirkeprogram og program for dagen. Alt dette droppet vi pga.blie litt mye syns vi. Og ingen savnet det likevel. Flott at du muligens fikser dj-masse penger spart der!! Kaker lar familie og venner bake. Vi hadde tilsammen 8 kaker pluss bryllupskake, og det var altfor altfor mye. På den annen side var det jo noe for enhver smak. Og jeg VILLE ha et flott kakebord. Blomster og solist i kirken er absolutt IKKE et must det heller. Og ingen forventer du betaler for frisør til andre enn deg selv. Ang.kjolen: DU er likevel DRONNING denne spesielle dagen, så har du et tight budsjett ville jeg anbefale en billig kjole faktisk. Min henger likevel bare i skapet nå, kan jo ikke bruke den noe mer. Tror heller ikke det er så lett selge de rådyre kreasjonene etterpå heller, dessverre.. Tvi tvi i planleggingen, når er forrsten den store dagen??
**Lykke** Skrevet 2. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2010 Nei dagen er ikke før 11.04.2012 så jeg har gooood tid Har termin i april så jeg vil vente til neste sommer så jeg er ferdig med amming og kvitt noen kilo Ja Jeg tenkte at jeg skal kjøpe billig kjole, er jo bare den ene dagen den blir brukt uansett, så jeg prøver på finn eller kjøper billig på internett. Kan faktisk hende jeg låner av en venninde også Bedre og bruke litt penger på dress til min kjære, da kan vi kjøpe en skikkelig dress så har han de neste ti årene Tenker at jeg vil bruke mest penger på mat, lokale osv.. Så skipper vi unødvendige blomster, og meny og slikt tror jeg ikke er så viktig.. Maten blir jo servert uansett
**Lykke** Skrevet 2. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2010 Ser at jeg har skrevet feil 11.08.2012 skulle det være
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 Godt du fikk orden på datoen, hehe;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå