Gå til innhold

Hvilke filmer forbinder du med jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på å lage en film-tradisjon, at vi ser en spesiell julefilm hver søndag i advent.

Tenkte litt på:

- Reisen til julestjernen (Har den på VHS)

- Den med snømannen som tar en gutt med seg til snømannsland (tror den er tjekkisk, muligvis kun med musikk) Har den på DVD.

- 3 nøtter til Askepot (bor i utlandet så den vises ikke på julaften....) Mon tro om jeg kan kjøpe denne på nettet???

Og så kom jeg ikke lenger... :) Noen som har noen forslag???

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser ikke spesielt mange julefilmer. For meg er det vel Tre nøtter til Askepott. Og av en eller annen grunn forbinder jeg også Alene Hjemme 1 og 2 med jul også (pleier vel ofte å bli sendt i julen?).

Skrevet

Home Alone

Polarekspressen

Skrevet

Jeg liker å se et førjulsmareritt. Men ikke helt sikker på hvor små barn som liker den. Kanskje ingen barn i det hele tatt?

Skrevet

Vi har julefilmer som vi ser hver år

Grinshen (sikkert feil skrevet:) )

Home alone filmene

Mikke mus og vennene hans feirer jul

Julenissen

Nå er det jul igjen

Ååååå, som jeg gleder meg :)

Skrevet

Jeg og mannen ser på Hjelp, det er juleferie en gang i løpet av advent, det har vi gjort i mange år. Har liksom blitt en tradisjon det :)

I fjor så vi den før de to eldste hadde lagt seg og de storkoste seg de også. De skjønte jo ikke hele handlingen, men lo godt av noen scener. De er 6,5 og 9 år.

Skrevet

Tre nøtter til Askepott

Reisen til julestjernen

Hjemme alene 1 og 2 (liker ikke de nye)

Love Actually!

Skrevet

1000 takk! Så flott da :)

He he, blir vel farlig dyrt når jeg tar meg en tur inn og kikker litt der tenker jeg :)

Skrevet

Polarekspressen

Tre nøtter til askepott

Home alone

Vet det er et par til, men kommer ikke på hva de heter =)

Skrevet

Polarekspressen er en fantastisk bra film! Jeg elsker den, har sett den et x antall ganger, både sommer og vinter:-D

Skrevet

Med Grim og Gru. Den er fra 70-tallet. En rockemusical, men den er også et must i romjula :) Ev. før jul da. Er jo ikke noe spesielt julete, men tradisjon alikevel :)

Ellers alt nevnt over her. Synes også Askepott er fin til jul :)

Skrevet

Å ja! Den med "Mom is home"sangen, ikke sant? Kan jeg få kjøpt den et sted da mon tro???

Skrevet

hva med å kjøpe feks jul i svingen, barnas superjul, jul på månetoppen, skomakeren osv og se "julekalender" også?

Ellers er det

home alone

disney klassikerene på julaften

love actually (men det er jo ikke noe barnefilm da...)

som gjelder for meg.

Skrevet

Home alone

Love Actually

Med Grimm og Gru

Skrevet

Ja det er den med "Mom is home" :)

Vet ikke helt hvor, men kanskje www.cdon.com?

Skrevet

-Reisen til julestjernen

-The Snowman (er kun med musikk, som nevnt over, nydelig, gått på NRK i mange år)

-Tre nøtter til Askepott

-Disneys jul (de "gode gamle" som elltid gikk på NRK på formiddagen julaften før)

For voksne:

Love actually

The Holiday

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...