Oledoledoffen Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Tenker litt på å lage en film-tradisjon, at vi ser en spesiell julefilm hver søndag i advent. Tenkte litt på: - Reisen til julestjernen (Har den på VHS) - Den med snømannen som tar en gutt med seg til snømannsland (tror den er tjekkisk, muligvis kun med musikk) Har den på DVD. - 3 nøtter til Askepot (bor i utlandet så den vises ikke på julaften....) Mon tro om jeg kan kjøpe denne på nettet??? Og så kom jeg ikke lenger... Noen som har noen forslag???
Lemonia Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Vi ser ikke spesielt mange julefilmer. For meg er det vel Tre nøtter til Askepott. Og av en eller annen grunn forbinder jeg også Alene Hjemme 1 og 2 med jul også (pleier vel ofte å bli sendt i julen?).
meg & to små vampyrer Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg liker å se et førjulsmareritt. Men ikke helt sikker på hvor små barn som liker den. Kanskje ingen barn i det hele tatt?
blomstre Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Tre nøtter kan du kjøpe på nrkbutikken.no :-) http://nrkbutikken.no/dvd/tre-n%C3%B8tter-til-askepott
T&S&F Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Vi har julefilmer som vi ser hver år Grinshen (sikkert feil skrevet:) ) Home alone filmene Mikke mus og vennene hans feirer jul Julenissen Nå er det jul igjen Ååååå, som jeg gleder meg
Fire småtroll Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg og mannen ser på Hjelp, det er juleferie en gang i løpet av advent, det har vi gjort i mange år. Har liksom blitt en tradisjon det I fjor så vi den før de to eldste hadde lagt seg og de storkoste seg de også. De skjønte jo ikke hele handlingen, men lo godt av noen scener. De er 6,5 og 9 år.
tingeling87 Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Tre nøtter til Askepott Reisen til julestjernen Hjemme alene 1 og 2 (liker ikke de nye) Love Actually!
Oledoledoffen Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2010 1000 takk! Så flott da He he, blir vel farlig dyrt når jeg tar meg en tur inn og kikker litt der tenker jeg
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Polarekspressen Tre nøtter til askepott Home alone Vet det er et par til, men kommer ikke på hva de heter =)
Sjokoladetyven Skrevet 26. oktober 2010 #13 Skrevet 26. oktober 2010 Polarekspressen er en fantastisk bra film! Jeg elsker den, har sett den et x antall ganger, både sommer og vinter:-D
Dotten Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 Med Grim og Gru. Den er fra 70-tallet. En rockemusical, men den er også et must i romjula Ev. før jul da. Er jo ikke noe spesielt julete, men tradisjon alikevel Ellers alt nevnt over her. Synes også Askepott er fin til jul
Oledoledoffen Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2010 Å ja! Den med "Mom is home"sangen, ikke sant? Kan jeg få kjøpt den et sted da mon tro???
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. oktober 2010 #16 Skrevet 26. oktober 2010 hva med å kjøpe feks jul i svingen, barnas superjul, jul på månetoppen, skomakeren osv og se "julekalender" også? Ellers er det home alone disney klassikerene på julaften love actually (men det er jo ikke noe barnefilm da...) som gjelder for meg.
frk Nilsen Skrevet 26. oktober 2010 #17 Skrevet 26. oktober 2010 Home alone Love Actually Med Grimm og Gru
Dotten Skrevet 26. oktober 2010 #18 Skrevet 26. oktober 2010 Ja det er den med "Mom is home" Vet ikke helt hvor, men kanskje www.cdon.com?
MsMoneyPenny Skrevet 26. oktober 2010 #19 Skrevet 26. oktober 2010 -Reisen til julestjernen -The Snowman (er kun med musikk, som nevnt over, nydelig, gått på NRK i mange år) -Tre nøtter til Askepott -Disneys jul (de "gode gamle" som elltid gikk på NRK på formiddagen julaften før) For voksne: Love actually The Holiday
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå