Gå til innhold

Dilemma?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer jula seg og jeg og samboer har et dilemma og ta.. Gleder meg ikke til jul i år, har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og regner med at de neste mnd blir fulle av dårlige, slappe og hormonelle dager.

Så nå vurderer vi rett og slett og bare reise til syden og feire julen der.

Skal egentlig hjem til min mor i julen og det er såpass langt at vi må ta fly, regner med at billettene kommer til og komme på ca 10000 kr tur/retur for meg, samboer og lillegutt på 2, og så kommer jo alle presangen i tillegg, og då blir det fort 20000 kr på hele jula. Så det vi nå vurdere og gjøre er og si til alle at vi kommer ikke til og kjøpe noen presanger i år, og vi forventer heller ikke å få noen presanger. For vi har lyst til og reise og bare være oss tre en siste gang.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg gjort dette, så tror jeg familien min hadde blitt skikkelig lei seg. Rett og slett fordi julen ikke hadde blitt det samme uten oss.

Når det er sagt, så er det deres fulle rett å gjøre hva dere vil. Hvis dere føler at det blir riktig å dra bort i julen, så gjør dere det. Et annet alternativ er jo å eventuelt invitere hjem til dere.

Men når det kommer til presanger, så er det jo litt "sært" å ikke kjøpe noen presanger. Går jo an å finne på noe billig eller gi bort et hjemmelagd gavekort på f.eks vindusvask, barnepass, maling eller andre ting dere kan gjøre neste gang dere ser dem?

Skrevet

Mine foreldre og min familie hadde skjønt det. Vi feirer jul hvert år, å har vært samlet, den lille familien vi er. Men vi har også dratt til syden sammen ett år, foreldrene mine har vært i syden ett år (da var mini og jeg alene fordi bf. og jeg flyttet fra hverandre etter at turen var bestilt).

Det er jo opp til alle å lage en så koselig jul for seg og sine som man får til med de som er der. Man kan ikke alltid forvente at alle vil det samme.Noen ganger vil man gjøre noe annet, selv om det er jul.

Men ang. gaver. Jeg hadde nok gitt til de jeg pleier å gi til uansett. Evt. kjøpt noen gaver i syden, så hadde dem fått dem når vi kom hjem. Hadde ikke droppet julegaver bare fordi vi ville til syden.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i jula og ville aldri i verden dratt fra Norge i jula. Men det er nå meg. Hvis dere heller vil reise vekk så gjør dere det. Ingen som kan bestemme det for dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...