Gå til innhold

Vekt og mat til baby på 6mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tangloppa var 2600g. da hun ble født og hun har økt jevnt med 1kg. i måneden. Nå er hun 6mnd. og veier 8kg (er 70cm.).

Hun spiser:

- Velling til frokost

- Grøt til formiddags

- Middagsglass (litt undet et halvt glass) eller most gulrot, potet el. til middag

- Grøt til kvelds

Og eve. most frukt til mellommåltid om vi våkner tidlig og så får hun NAN2 eller vann å drikke til måltidene.

Jeg synes hun legger fint på seg, spiser godt og er i fin form. Helsesøster mener at hun spiser at for mye og at hun er tykk.

Skjønner ikke helt.... Hva mener dere, damer? Spiser hun, og veier hun, for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå måtte jeg gå og sjekke hva mine 3 lå på ved den alderen.

Alle 3 var ca 72 cm, og de lå på ca 9300 gr alle sammen, og jeg hørte aldri noe om at de var for tjukke.

Blås i helsesøster, og gi ungen mat:-)

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg blir så usikker og irritert på hs. Hun har det med å slenge ut endel ting som enten ikke stemmer eller så trekker hun det tilbake (da Tangloppa var 3mnd.påsto hs at hun var skjev for så å trekke det tilbake).

Selv synes jeg at hun er akkurat passe ut, men kjekt å "sammenligne" litt med andres babyer

Skrevet

Jeg har en liten bolle som veide 10,2 kg på 6mnd-kontrollen.

Han spiser litt mer enn din, men han er stor og trenger mat (jeg tror på selvregulering, og det har funket bra på de to eldre).

Gir jeg han mindre vpkner han om natta, og det er jo klart tegn i seg selv.

Han får pupp når han våkner klokken 6.

200ml velling, eller grøt med fruktmos i klokken 10

Ca kl 13.30 får han et halvt middagsglass og 150ml mme

17 får han grøt med fruktmos igjen

Og 19.30 en flakse med 200ml velling.

Dette har vi endt opp på etter at jeg har prøvd med både mer og mindre mat. Han spiser da det han trenger hverken mer eller mindre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...