Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skal ikke, men har en mor som er på tlf hver dag og maser som om det skulle gjelde liv eller død. Kjenner jeg blir mektig lei maset hennes, men hvordan tenker dere andre??
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Nei. Men jeg er ikke gravid heller da. Så at de anbefalte gravide å ta den? I fjor tok alle untatt minste vaksine her. Men i år er minstejenta 15 måneder og takler vel litt sykdom bedre.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er ikke gravid, har bare en hysterisk mor... HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 8.04 her. He he, men de anbefaler jo ikke oss vanlige å ta den. Er du ekstra syk eller noe i utgangspunktet? En influensa skal man vel klare om man er frisk ellers.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg hadde bestemt meg for å IKKE ta den, er også litt i mot slikt. Var syk av svineinfluensaen i fjor, skikkelig syk, men har fortsatt ikke følt for å ta den. Er selv av den oppfatningen at jeg mener man trenger noen runder, så lenge man ellers er frisk, for å bygge opp imunforsvaret MEn i går var jeg hos legen (pga noe annet) og da spurte jeg hva han synes, han anbefalte å ta den, det samme gjorde de på føden når jeg ringte dit i går ettermiddag, de mener risikoen for at noe skjer er så liten sammenlignet med sjansene man tar ved å ikke ta den, de snakket om alvorlige komplikasjoner, men jeg fikk selvfølgelig ikke med meg hva det var snakk om, noen som vet?? Det at man tok vaksinen i fjor eller var syk hadde vist liten eller ingen betydning, jer er forøvrig gravid da 15+? Anyway, jeg skal ta den i dag og må stå inne for det
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er helt frisk og velfungerende Bare har en mor som tar alt helsemyndighetene sier som god fisk. Skulle jeg få influensa så tåler kroppen det fint! HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 NEI, skrekk og gru!! Jeg er gravid i uke 30 med mitt 6. barn, og har aldri blitt anbefalt noen vaksine før. Influensa har eksistert noen år såvidt jeg vet. Dette er rent hysteri!!-men de har vel noen vaksiner å bli kvitt.... Og helsepersonell MÅ jo anbefale den...-er vel derfor jordmora mi ikke har nevnt et ord tenker jeg..hehe;)
Mia2011 Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Vil du dele med oss andre dine tanker rundt skrekk og gru?? Hva er det du vet som ikke alle vi andre vet, tenker da på andre ting enn hysteriet.. det kjenner de fleste til..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Har aldri tatt influensevaksine og kommer aldri til å gjøre det heller.. jeg tåler og få influensa en gang i blandt!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Absolutt ikke! Under sterk tvil tok jeg vaksina i fjor, siden jeg jobber i helsevesenet og følte meg presset til det. Har aldri hatt influensa, ikke vært forkjøla siste 15 åra, heller ikke vært smittet med andre ting som omgangssyke siste 10 åra.. Så ser ingen grunn til å ta noen form for vaksine i svangerskapet!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 -Men hva er greia?? Influensa har kommet hvert år. De som har blitt vaksinert har vært gamle og mennesker i risikogrupper. Ifjor skjedde det noe rundt det med svineinfluensaen,-men ble det som de skremte? Nei! Det innrømmer de jo selv. Allikevel skal de til med vaksine nå også,-selvom de vet at det er en evig runddans, siden viruset endrer seg fra år til år. Egentlig vet de jo ikke hva som kommer iår heller. Og hvis det er så trygt og bra for gravide, hvorfor skal da ikke de i 1.trimester vaksineres?? Og hvorfor har jeg født 6 barn iløpet av de siste 19 åra og aldri engang hørt snakk om vaksine før?? Og hvor mange milliarder er det på spill for legemiddelfirmaene i forhold til å få unna flest mulig vaksiner? Magefølelsen min sier:Ikke vaksine! og jeg stoler på den. Men det fine i dette landet er at vi kan bestemme selv, og ta ansvar for vår egen helse... Så det er min helt personlige greie, og så gjør vi alle det vi tror på
Gjest ->>- Skrevet 26. oktober 2010 #13 Skrevet 26. oktober 2010 Javisst. Det vil si, jeg har tatt den alt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 les hva vaksinene innholder. det er skrekk og gru i seg selv. Den type vaksine vi blir tilbudt skulle vært forbudt! www.altnett.no www.fritthelsevalg.org http://altnett.ning.com/group/vaksinasjon/forum/topics/hans-k-gaarder-sannheten-om Hva vaksiner inneholder (kpoiert fra den siste linken) Enhver vaksine er i praksis en cocktail av ulike kjemiske og biokjemiske substanser som helsemyndighetene nesten konsekvent unnlater å informere om. Innhold i vaksiner er bl.a. : kvikksølv (den tredje mest giftige kjente substans) formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende) aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet) etylenglykol (frostvæske) fortynnede organismer (attenuated organisms) toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer) I tillegg behøver det levende organiske innholdet som inngår i vaksiner et vekst-medium for å kunne utvikle seg og vedlikeholde sine livsprosesser. Som vekstmedium benyttes bl.a.: lungeceller fra aborterte menneskefostre nyrer fra grønne afrikanske aper infiserte dyreceller (syke celler er ikke sunne…) infisert menneskeblod (sykt blod er ikke sunt) infisert menneskelig cellevev difterikulturer (foreløpig siste påfunn)
Mia2011 Skrevet 26. oktober 2010 #15 Skrevet 26. oktober 2010 Gratulerer med at noen står frem og har tatt den, selv skal jeg ta den i dag Er det mange dager siden du tok den og er du gravid?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #17 Skrevet 26. oktober 2010 Nei, når vi ikke tok svineinfluensavaksinen(nei, vi ble ikke syke heller) som det var så mye oppstyr rundt i fjor, så tar vi ikke den i år heller!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #18 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg er gravid,3.trimester. Men skal jeg ta vaksine? NEI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå