Gå til innhold

Hva skjedde med et litt menneskelig samfunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble virkelig sjokkert og nedtrykt av hva jeg så i dag. Jeg gikk på tur i parken i dag med hunden min og på veien ligger det en lekeplass. Det er et populært friluftsområde og det er alltid folk der. En liten jente på rundt 4 år satt og husket for seg selv i litt stor fart. Plutselig mister hun grepet og blir slått hardt ned i asfalten! Heldigvis tok ikke hodet av for fallet men hun hylskrek og blodet rant. Og folk gikk bare rett forbi, som om ingenting hadde skjedd! De ofret henne ikke et blikk engang! Ingen tvil om at de hørte det, hun var sikkert noe sånn som 10 meter fra dem...Jeg trøstet så godt jeg kunne før moren kom tilbake, hun hadde latt jenta leke for seg selv mens hun hadde vært på butikken. De hadde ikke bil så jeg kjørte dem til legevakten sporenstreks, stakkars lille jenta så ikke ut med kutt og merker:-/ Håper bare ikke hun har pådratt seg alvorlige skader.

Jeg blir så kvalm og trist innvendig. Sikkert 15 mennesker passerte i løpet av kort tid og alle ignorerte henne. Hvem er det som ignorerer et barn som har vondt?! Er dette blitt den nye samfunnsnormen- å rett og slett drite i andre?

Måtte bare få ut litt forferdelse og raseri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du blir trist når du ser noe slikt, får selv nesten tårer i øynene av å lese innlegget ditt. Tror folk rett og slett har nok med seg selv, eller eventuelt ikke tør å bry seg lengre. Selvsagt gjelder det ikke alle (bare se hvor utrolig mye dette gikk inn på deg!), men dessverre gjelder det altfor mange.

Hadde selv personlig aldri klart å gå forbi noen som trengte hjelp, uavhengig om det var et barn, eldre menneske eller noen andre. Det samme gjelder forsåvidt også når det kommer til dyr.

Du skal ha absolutt ha ros for at du stilte opp for dem:)

Skrevet

Godt du ikke er som mange andre. Vi blir dessverre mer og mer lik USA og deres mentalitet.

Supert at du stilte opp :-)

Skrevet

Hvem plaserer et husketativ på asfalt i dag?

Skrevet

Hvem er det som lar en 4-åring være alene i en park da?

Skrevet

Skremmende å se at folk er så selvsentrerte ja. Da en bensinstasjon ble ranet nylig, var det jo folk som insisterte på å få pølsa de hadde betalt for, mens ranet pågikk...

Alt for mange som ikke ser lengre enn sin egen navle...

Skrevet

Mer lik USA og deres mentalitet? Har selv bodd i USA, og "mentaliteten" deres er MYE varmere og mer hjelpsom enn den norske. Folk i Norge virker generelt mye kaldere og likeglade enn den vanlige amerikaner. Trist, men sant.

Skrevet

Hallo i luken. HAr bodd årevis i USA selv jeg, og der kan folk gå forbi drap og voldtekter i de rette strøkene. Det er ikke vanlig her. Innlegget ditt er dermed fjolleri fra ende til annen.

Skrevet

Var det menn eller kvinner som passerte?

Hvis jeg var mann ville jeg aldri turt å ha noe som gjøre med et fremmed barn. Det er bedre å passere enn å bli beskyldt for å være pedofil og få livet ødelagt.

Skrevet

Det store spørsmålet er jo; hva slags foreldre lar et barn på fire leke alene på en lekeplass mens de selv er i butikken. DET er ganske uansvarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...