Gå til innhold

Hva overrasket deg etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det bla :

Hvor mye jeg blødde etterpå ,hvor ømt og sårt det var i underlivet .

Hvor bekymret jeg ble for feks krybbedød ,dette i trappa med ungen i armene,jeg ble redd for å fly .

Ammetåka .

At alt går etter babyen ,man kan banne på at på vei ut døra så bæsjer babyen eller er mer sulten ol.

Kommer ikke på mer i farta ,men sikkert mye mer .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vondt jeg hadde etterpå (ble vakum og tang) - jeg gikk på smertestillende i en uke...

Hvor utrolig mye man elsker et så lite og skrukkete vesen :)

Hvor lang tid det tok å få organisert meg og baby ut av huset.

Hvor utrolig lite søvn man "overlever" på...

Skrevet

krybbedød, oh my god å hysterisk jeg ble.. hehe må le nå. Vurderte å kjøpe en sånn alarm, men skjønte fort at det var litt vel hysterisk av meg.

Hviste ikke at jeg skulle få så vondt i puppa at jeg måtte stå med ryggen til i dusjen.

ja, og det med å få en ny "sjef" i huset. stort kultursjokk for min del.. var ikke bare å hive på seg skoa og gå ut nei :)

Jeg blødde en uke og hadde ikke så veldig vondt i underlivet egentlig.. sydde ingen ting så såpass hadde jeg egentilg forventa meg.

Skrevet

At magen min kunne bli så fucka!

At lykke kunne føles så tungt

At verden aldri har sett så forurensa ut som den gjorde når jeg stod i sykehusvinduet med det reneste jeg har hatt i armene..

Hvor dødsangst jeg fikk etter fødselen

Skrevet

At jeg mange timer etter fødsel fikk rier igjen..Hadde aldri hørt om etterrier :P

Hvor redd jeg var for lille gutten vår,at det skulle skje han noe osv, og hvor fort morskjærligheten kom..

Før fødselen så tenkte jeg at jeg kom til å ville ha MASSE besøk den første tiden for å vise fram gullet, men jeg orka nesten ikke besøk i det hele tatt. Var liksom så sliten og ville ha mest mulig tid med han selv :P

Skrevet

1. Hvor overbeskyttende jeg var

2. At jeg nesten ikke kunne tro at jeg hadde blitt mor, helt fantastisk!

3. Hvor "fjern" jeg var, glemte tid og sted alt jeg tenkte på var dette nydelige barnet

4. Hvor fort smertene forsvant og hvor god i form jeg var etter en liten stund

Skrevet

At jeg skulle revne SÅ mye under fødsel og at morkaka ikke ville komme ut av seg selv...

At det skulle ta så utrolig LANG tid før "morsfølelsen" kom

At amminga skulle være vanskelig å komme igang med med barn nr 2, når det gikk helt av seg selv med første barnet

At jeg ikke turte å ha sex igjen før etter 7 mnd..

Skrevet

Hehe, jeg ble overrasket over hvor mye livet mitt ble snudd på hodet, både psykisk og når man tenker logistikk:)

Og etter div uker/mnd med kolikk, så ble jeg overrasket over hvor mye jeg tålte av lite søvn og mat. Samtidig som jeg fant ut at jeg egentlig hadde et utrolig bedagelig liv før jeg fikk barn..., og at jeg aldri har vært ordenlig sliten før etter at hun kom til verden!

Skrevet

Overrasket meg hvordan alle våre prioriteringer plutselig snudde.

Overrasket meg at det ikke var lett og naturlig å amme, det var vanskelig, vondt og noe man måtte lære seg. Skulle ønske jeg hadde fått mer informasjon om dette. Trodde en stund at jeg ikke skulle få det til..

At ikke morskjærligheten kom med engang. Den har kommet litt og litt, sakte men sikkert. :-)

Skrevet

-at det tok så lang tid å få ut morkaka og sy. Trodde jeg var nærmest "ferdig" da hun var ute, men det var vist litt til som skulle gjøres

-at puppene ble til store harde steiner da melken kom

-at de var så fryktelig sure og lite villige til å hjelpe på barsel

Skrevet

- at fødselen ikke var over når ungen var ute, men at de da skulle trykke og presse på magen for å få morkaka ut. Au.

- at etterriene var så vonde. Au au.

- at utdrivingsrefleksen ved amming gjør vondt (visste vel egentlig ikke at den eksisterte før fødsel da men..)

Skrevet

Må egentlig si meg enig av jeg var overrasket over hvor lite hjelp vi fikk på sykehuset!

Men ellers må jeg si jeg var overrasket over at jeg var i så god form etter fødsel (var ganske dårlig før!). Til tross for vakumfødsel, gikk jeg ut fra fødestua selv, uten store smerter og nydusja! ca 1,5time etter at ungen kom ut (fødeavdelingen stengte!!!!).

- Var ikke forberedt på at puppene skulle bli omtrent dobbelt så store og steinharde når melka kom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...