Denishil Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 liker selv Super Nova da den utsetter barnet for lite stråling i forhold til andre callinger. God lyd og justeringen på følsomheten fungerer faktisk =)Pluss også for temp visning, veldig kjekt både sommer og vinter synes jeg vertfall =)
Dette er lykken på jord! Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Se på lillespire.no! Der selger de nå en til 999,- som koster 1450,- på elkjøp! En phillips avent. Jeg har kjøpt den og det er en av de beste på markedet.
Makko med to små gutter Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 jeg ønsker en jeg kan styre følsomheten på foreldre enheten... noen tips?
Denishil Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Philips Avent sin calling er bra den dersom du kun skal bruke den på barnerommet og ikke i vogn dersom barnet skal sove ute. Hvis du leser bruksanvisningen så står det at babyenheten skal plasseres min 1 meter unna babyen. Dessuten liker jeg ikke at babyenheten er så stor som den er på philips avent sin. Jeg prøvde å stille følsomheten helt ned på den, men den ga meg signaler og støy hele tiden alikevel, det var nok at en fugl sang på utsiden av vinduet hehe. Ikke noe for meg. Ble mye mer fornøyd med Super Nova der den ga meg beskjed når barnet ga fra seg lyd og ikke plukket opp alt annet rundt, samt at den kan stå sammen med barnet i vogna når det sover ute..
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg må også bare signere på de som nevner SuperNova! Er veldig fornøyd med denne. Vi hadde en annen tidligere, tror den hette Enox eller noe sånt, og den var bare helt elendig. Fordeler med SuperNova er som de andre nevner to små enheter som ikke tar så mye plass, slik at du fint kan ha dem i vogna og de er ellers enkle og ta med. Den har temperaturmåler, noe jeg egentlig syntes var helt tullete når vi kjøpte den, men som jeg er veldig takknemlig for nå . I tillegg har begge enhetene ladere som man setter babycallene oppi, og når de er ferdigladet har batteriene en levetid på iallefall to døgn når de er nye. Man slipper derfor å ta med ladere eller ekstra batterier om man f.eks. skal på hyttetur ei natt og ikke har tilgang til strøm, eller man kan legge babycallen i bilen om ungen sovner på vei fra A til B og man ikke vil vekke dem når man kommer fram. En annen ting som jeg også ser er nevnt av andre, er at SuperNovaen ikke tar inn alt mulig annet av lyder, og man kan også stille "følsomheten" på babyenheten. Foreldreenheten til callen er også slik at lyset i displayet går på når babyen lager lyd, selv om lyden er avskrudd. Dette er veldig greit om man f.eks. er i et møte eller annet der en helst ikke trenger å høre en baby som gråter Lyden har også mange justeringsnivåer, fra veldig lav til veldig høy. Vi kikket på Avent sin når vi skulle kjøpe ny, og syntes den også virket veldig bra! Grunnen til at vi ikke valgte den var bl.a. pga størrelsen, og at den ikke hadde like lang levetid på batteriene pluss de greie ladestasjonene. Men tror ikk du gjør noe dårlig kjøp om du velger Avent sin eller andre typer. Er bare blitt veldig fornøyd med SuperNOva'en selv, som du sikkert skjønner
Makko med to små gutter Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Denishil, dette med stråling er et godt poeng, viste ikke at det var så stor forskjell. Har en super Nova nå, og er egentlig ikke veldig fornøyd. Vet det ikke er andre i dekningsområdet (det bor ingen små barn i området), men likevel slår den av og til ut på natta, uten at barn/hund eller andre i huset er våken. Men største "problemet" er egentlig når vi er på f.eks hotell. Skulle ønske det var mulig å styre følsomheten slik at jeg faktisk kan "gå inn å lytte" på hva som skjer i rommet (normalt slå den ut når ungen skriker). Usikker på om jeg skal kjøpe en ny av samme type... -glasset på babyuniten vi har er knust, og derfor ikke egnet til annet enn å ha på barnerommet (utenfor rekkevidde).
mamamia Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2010 Så bra med så mange svar! Tusen takk! Da ser det ut til at det blir Super Nova da...?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå