Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har voksi Urban til vår gutt på 14 mndr. Begynte å bruke den for ca. 14 dager siden. Under posen (i vognen) bruker vi lammeskinn.

I barnehagen legger jeg merke til at de bruker pledd inne i posen når han sover. Idag hadde de brukt 2 pledd. I tillegg er han fullt påkledd med ull. Blir det ikke litt mye?

Jeg leste en plass at det kun er nødvendig med body og strømpebukse i en slik pose, men blir usikker. Har ikke fått gjort meg så mange egne erfaringer enda, siden han sover i barnehagen.

 

Noen med erfaring her?

Har ikke lyst til å klage til barnehagen, hvis de faktisk mener dette er nødvendig.

 

Takk for svar.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig opp og ned hos hver enkelt barnehage. Jeg kjenner til at barnehager bruker både for mye og for lite klær i vognposen. Foreløpig er det ikke kaldere ute enn at det burde holde med ullklær nede i posen, men kanskje de har en annen oppfatning. Som forelder ville jeg spurt de ansatte i barnehagen om dette jeg. De har som regel god erfaring i å kle barnet etter forholdene. Kanksje ikke ullklær er det som fungerer best? Kanskje fleeze er bedre? Jeg bare spør altså. Eller kanskje sønnen din trenger ullundertøy, en innedress og en litt tykkere dress på seg oppi posen?

Vet du forresten om det er vinterdyne eller sommerdyne i voksiposen deres? Og kanskje det kan være en ide å legge lammeskinnet inni posen istede for under? Eventuelt bytte ut lammeskinnet med saueskinnsfell?

Mitt tips er å snakke med barnehagen om det. Kanskje de har noen gode tips ift dette?

Skrevet

Har dunpose med lammeskinn i. Varierer litt hva vi har på, men strømpebukse og body, og ullfleecedressen fra nøstebarn er et eksempel. Eller en god fleecedress, eller ullundertøy og en jakke. Tjukkesokker :))) Lue.

Skrevet

Vi har også Voksi Urban med lammeskinn under. Gutten vår på 18 mnd er varm av seg. I det siste har de pleid å ha på han ullstrømpebukse + ullsokker og body + ulljakke eller fleece avhengig av om han har ull- eller bomullsbody (vanligvis ull, tynn). I tillegg votter og bomullslue.

Skrevet

Hei!

Jeg er veldig enig i at det høres veldig mye ut, nå vet jeg ikke hvor dere bor og hvor kaldt det er. Vi har voksipose med ulldyne(vinterdyne) i, har sagt at de kan få kle på henne lue og evnt en tynn ullgenser i tillegg til ullbody og strømpebukse, siden hun nå begynner å bli større kommer ofte armen over posen. Det er noe med at det er faktisk det luftlaget som blir i posen som er med på at de isolerer så godt som de gjør.

 

Har hatt samtaler med barnehagen omkring påkledning siden starten i fjord høst og det svarer jeg oftest får er at personalet fryser så, så de tenker at barna trenger så mye klær...

Så jeg prøver å minne de på at det skal bli rundt 10-20 grader kaldere og barna skal fortsatt sove ute og hva skal man ha på da? Og det å bli svett er noe av det kaldeste som er.

 

Så jeg hadde tatt en prat med de, det går ann å bare spørre om de tenker at det er nødvendig med så mye allerde nå.

Skrevet

Og spørre om de kan kjenne i nakken på barnet når det våkner om han er veldig varm, så får man en god indikasjon på om det er mye klær.

 

Jeg opplevde som regel en klissvåt unge, men bhg pleide å kjenne på fingrene om barnet var varmt el kaldt. De har nå heldigvis redusert klesmengden betraktelig siden de begynt å kjenne i nakken, både under soving og lek ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...