Gå til innhold

Influensavaksinen


-mills

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke mye lyst, men skal snakke med legen om det til uken når jeg skal til hun. Høre litt hva hun har å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta den, men så pleier jeg heller ikke få influensa.. Har hørt så mye om økt risiko for spontanabort at det vil jeg ikke risikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen idag til 2. sv.kontroll og spurte om nettopp dette. Han sa at det var svinnende liten sjans for å bli smittet - og syk så om jeg ikke ville ta vaksinen var det ingen krise. Jeg ble i allefall lettet og satser på ikke å ta den i år heller. Andre som har fått annet svar fra sin lege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvem har du hørt at det kan øke risikoen for spontan abort fra? Jeg er usikker på om jeg vil ta den, men jeg har aldri hatt noen bivirkninger av denne vaksinen før så kan ikke tenke meg at jeg får noe noe nå heller..jeg tenker mer på om jeg får influensa å må ta all slags mulig medisiner, det kan jo også være skadelig for fosteret.

 

Helsedirektoratet anbefaler denne vaksinen til gravide, den influensaen som visst nok er på vei er ganske tøff etter som jeg har fortstått. Det gjør ikke saken bedre at vi som er gravide er mer utsatte for komplikasjoner ved influensa.

 

Jeg er veldig delt, men jeg tror jeg kommer til å ta den. Selv om ikke jeg kan huske å ha hatt influensa siden jeg var liten. Det er faktisk desto større grunn for å ta den, for det kan føre til at en eventuell influensa kan ramme deg hardere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og snakka med min lege om det fredag. Sekretæren anbefalte det pga at denne influensaen som var på vei nå var farlig for fosteret - om man ble smittet. Jeg har ikke tatt vaksinen tidligere, gruer, vet ikke om jeg skal gjøre det heller... Men jobben tilbyr vaksine til onsdag så jeg må bare se og bestemme meg... Æsj... Noen som har snakket med lege om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er IKKE større sjanse for at du får influensa nå og blir hardere rammet nå, fordi du ikke har hatt influensa på mange år! Er du tett? Virusene muterer fra sesong til sesong. Og vaksinasjonsskader er ikke det man vet alt for mye om... Videre gikk folkehelsa ut og anbefalte alle gravide å vaksinere seg mot svineinfluensaen, noe som resulterte i økning av antall spontan aborter. DO THE MATH.

Jeg har ikke harr influensa siste 17 årene. Samtidig pleier gravide å ha en egen beskyttelse mot infeksjoner, så jeg styrer unna vaksine. Og du som lirer av deg om medisinbruk i forbindelse med influensa - vi snakker om et virus!!! Det finnes ingen medisin mot virus! Det eneste du da kan mene da er bruk av paracet for å senke feber, men feber kan du få av en hvilken som helst betennelsesreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...