Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Hvert år har vi hatt en slik, men i år er det ingen. Kom med deres beste tips, eller listen over hva dere skal kjøpe i år! Legg gjerne ved link:D Lillemor på 3: Hellokitty lekekjøkken Sambo: speilreflekskamera Våre foreldre får gavekort fra latter.no Ellers mangler jeg gaver til 9 voksene, og håper det kommer mange flotte tips her!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Til barnas besteforeldre og oldeforeldre kjøper vi kalendere med bilder av barna. En stor hit hvert år! Til barna i familien: Niese 5 år: Hobbysett med perler osv for å lage smykker Nevø 3 år: Traktor med tilhenger Niese 4 måneder: Klær Barna får hver sin skinnstol for barn Tanter og onkler til barna får søskenbilde fra barnehagen. Fra oss voksne blir det kurver med noe godt, servietter, lys og annet stæsj Er fortsatt noen jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe til, blant annet en 13 år gammel nevø. Så denne tråden skal jeg følge med på for tips
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Niese 4,5 år og nevø 4 år : Janus ullundertøy i to deler + hver sin nydelige Blafre matboks
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Til sønnen vår er vi ikke sikre enda, men tenker hvert fall en tavle med kritt som kan stå på rommet hans, også noe anna rart. Kanskje et lekekjøkken. Til foreldre og besteforeldre blir det fotokalender med magnet, og kanskje noe småplukk ved siden av. Lenger har vi ikke kommet
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Tips til nevø på 13 år; gavekort på kino, og hansker/votter ved siden av. Til små naboer har jeg kjøpt Figgjo servise med hakkebakkeskogen. Kjøper fullt sett, og gir en og en del til jul og bursdag til de har fått hele settet. Tenåringsnevøer og nieser får sengetøy eller håndkle, og gavekort på kino.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Oooohhh.. jeg er så vanvittig imponert over dere som er i gang.. og har en plan videre !!! =) =) Håper tråden fortsetter å holdes oppe så jeg får nytte av den når jeg endelig får ræva i gir.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 herlighet for noen latterlige gaver!! "BARNEHAGE BILDE" "KURV MED TING OPPI" "SKINNSTOL" stakkars barn og voksne som mottar disse gørrkjedelig gavene!! "barnehage bilde" er vel det værste her!!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Kan ikke du komme med noen geniale tips da 20.32?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 Jo det kan jeg! hva med å fex å høre etter hva barna ønsker seg? Tipper at barn ikke ønsker seg ulltøy og skinnstol! Tipper at folk ikke ønsker seg bhg bilde av en annens unge i julegave! Hva med å spørre?!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 4 tantebarn (1 jente + 3 gutter, 6-10 år) får pen pyjamas med brodert navn på - Monogramservice (scandinavianlife) 2 andre tantebarn får Janus 2delt ullsett. Babytantebarn - klær Fadderbarn - klær + ?? Faddertenåringsbarn - sminke + penger Egne barn; baby - rosa babygym, div. leker fra Sophie La Girafe 8åring - kaaaaanskje band hero PS, armbandsur 13åring - digitalkamera, armbandsur 16åring - bøker + penger
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #12 Skrevet 25. oktober 2010 hvis du syns en ny petshop til ei som har 100 stk fra før er et godt tips, så er dine tips skikkelig dårlig! Hva tror du unger ønsker seg til jul da? MAsse leker de allerede har nok av? Går faktisk an å kjøpe noe barnet trenger, og heller kjøpe en liten leke ved siden av? Du har forresten ikke kommet med et konkret tips som er noe bra!
Mortilbarn Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Spørre? Jula er ikke noe ønskelistejul, med en bestillingsliste under treet. Man gir noe de trenger/blir glade for. Trenge de ulltøy, ja så er det flott at de får det! Trenger de stol, kjempebra at vi har jul! Og jeg hadde blitt glad for et bilde av mine to nevøer som går i barnehage, bare så det er sagt! Da jeg leste "kurv med ting i" så tenkte jeg; det var jo kjempelurt! Istedenfor en stor ting kan man gi mange små i en kurv, som man vet at folkene liker! Så trø på deg julesmilet, flærr av deg "vil ha, ønsker, må ha"-gaveenkingen din, og hold for helvete KJEFT om du ikke har noe positivt å si!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #14 Skrevet 25. oktober 2010 OK her er mine konkrete tips etter jeg har spurt menneskene om hva de ønsker seg til jul og plukket ut ting deretter! : mamma og pappa: De får en langhelg i Gøteborg med hotell. De ønsket å finne på noe de 2 sammen, så da hørtejeg på ønsket dems! søster på 20 år: skal flytte i ny leilighet og ønsket seg derfor ting til den, da skal hun få gavekort på en interiør butikk på 1000 kr. søster på 29 år: ønsket seg en opplevelse, så henne skal jegh kjøpe 2 konsertbiletter til min sønn på 2,5 år: ønsker seg ny sykkel så det skal han få min samboer: ønsker seg nye ski så det skal han få mormor/morfar: ønsker seg en opplevelse sammen med oss, så der har vi ikke helt bestemt oss tante barn: ville ha noen leker han pekte ut i et blad, som han skal få svigermor/svigerfar:ønsker seg ting til hytta, så de skal få en hylle de har siklet på. onklene til sønnen vår: ønsket seg klær så det skal de få. vennene til sønnen vår skal sønnen vår få velge selv! konkret nok?!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #15 Skrevet 25. oktober 2010 Mine foreldre: Vaskefat og mugge til å ha på hytta, vet de har ønsket seg det Hans foreldre: Bestikksett Mine søsken: Deler til servise som de samler på Hans søster. Babyklær til babyen som kommer på nyåret Tantebarn på 2 år: klær Tantebarn på 1 år: sølvteskje Tantebarn på 16: tror det blir klær, men litt usikker her Tantebarn på 14: sett til å lage såper av Tantebarn på 12: aner ikke enda, gutta er så vanskelige Min farmor: garn til å strikke med, hun elsker det Mine besteforeldre: tror det blir bryllupsbilde i år, men ikke helt bestemt Hans besteforeldre: samme som mine.. regner med det blir bilder til alle utover det er det ett par venninner av meg, og de får noe småtteri, hjemmelaget konfekt tror jeg. Nesten ferdig med alle gitt, deilig! Da kan jeg slappe av i eksamenstiden
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #16 Skrevet 25. oktober 2010 I år blir det spleisegave til hele familien, dvs til både oss voksne og barn i husholdningen. Vi skal kjøpe en PS3 og den koster en del... Har ellers laget et par fotoalbum på fotoknudsen som er blitt kjempefine. Mine svigerforeldre skal få digital fotoramme, så prøver å få tatt noen fine bilder.. Lenger har jeg ikke kommet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #17 Skrevet 25. oktober 2010 haha!! sååå sinna da, håper denna tonen din har forandret seg når jula kommer!! herlighet å teit du er!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #18 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har ikke kjøpt en eneste en, men har planen klar: Mamma: Saueskinn fra pelssau - første sortering Pappa: Cato elg-knagg Mannen min: Ray bans og en skinnveske fra Moo Mini (gutt 2 år): En gigantisk brannbil/tråbil + hangman legohylle Søster: En pute fra Rie Elise Larsen + en uro/krans fra samme merke. Har heldigvis ikke så mange å kjøpe til Ingen nieser eller nevøer og vi venninnene kjøper ikke til hverandre lenger.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #19 Skrevet 25. oktober 2010 Besteforeldre og oldeforeldre; digital fotoramme;) Genialt egentlig! Jentene våre på snart 7 og 8; sovesofa, bord og div "pynteting" til lekerommet som nå skal bli mer jenterom før "større" jenter;) Gutten vår på 2,5: lego el. duplo- elsker det!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #20 Skrevet 25. oktober 2010 anonym 20.56; dine foreldre får en langhelg i gøteborg med hotell, noe som høres ut som en virkelig dyr og flott julegave, mens foreldrene til mannen din får ei hylle?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #21 Skrevet 25. oktober 2010 svigerforeldrene får ei hylle og mor og far får en tur til gøteborg med hotell. Jøss..Men nå kommer du sikkert med at denne hylla er antikk eller veldig verdifull, så den koster nok omtrent det samme som gøteborg turen. Syns forøvrig ikke disse tipsene dine var noe spesielle. Gavekort i julegave er vel heller lite oppfinnsomt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #22 Skrevet 25. oktober 2010 Så fin tråd! Mine tips til julegaver: Mann: klokke, kamera, fiskestang Søsken: Billetter til stand-up, teater e.l Besteforeldre: Abonnement på blad, bilder Foreldre: kalender man lager selv med bilder man fremkaller (japan photo og bokhandel selger disse) Venner: vin, bøker
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #23 Skrevet 25. oktober 2010 Glemte en ting; Stelton vannflaske på 4 dl. Lekker og fin å ha med seg rundt omkring:) Fks. på trilletur, trening, i bilen, på skolen osv. Finnes i mange farger. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=16146 (Anonym 21.39)
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #24 Skrevet 25. oktober 2010 Mamma på 60 ønsker seg ny ildfast form med lokk, te fra te/kaffebutikk, spesielle krydder fra Idsø (slakteren i byen). Gutt på 6 (1. klasse): DS, "den forsvunne diamanten" (spillet) Mannen min på 35: alversbukse, Revo Heritage (radio og dockingstasjon) Jeg (kvinne på 30): "1000 ting å gjøre med barna" Vera Michaelsen, paiform, pulsklokke, alversjakke, Kari Traa "smala" genser. jente på 2,5: pusslespill, bøker Felles: Ubongo (brettspill)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2010 #25 Skrevet 25. oktober 2010 Søstera mi og jeg holder på å hekle ett teppe til mamma Stesøster og mannen får ei strikket "vinhøne" med yndlingsvinen sin inni Ellers har jeg ikke kommet på noe særlig mer til resten enda.. Prøver å lage mest mulig julegaver i år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå